خشونت سرآغاز وقوع بسیاری دیگر از جرایم است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر گروسی بعد از ظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان، با بیان اینکه خشونت، پایین آمدن سعه صدر و تحمل اجتماعی سر شروع بسیاری از جرائم در جامعه است، اظهارداشت: آمارها در زمینه جرائم خشن تنها مختص به استان کردستان نیست و مسئله ای دامن گیر کل کشور است.

خشونت سرآغاز وقوع بسیاری دیگر از جرایم است

وی با اشاره به اینکه اگر به موقع آموزش های لازم نسبت به تبعات خشونت به مردم داده گردد، حجم قابل توجهی از جرایم کاهش پیدا می نماید، اضافه نمود: امروز در جامعه به شدت نیازمند جلب رضایت عمومی هستیم که برای موفقیت در این زمینه باید همه دستگاه ها و ادارات پای کار باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه می توان با راه های پیشگیرانه به کاهش خشونت در جامعه یاری و در نتیجه بطور موثری امنیت عمومی را تامین کرد، ادامه داد: با بالا بردن آموزش های عمومی و خدمات مشاوره ای تا حدود زیادی میزان خشونت ها را در جامعه کاهش می یابد.

گروسی اجرای تعدادی از برنامه ها را نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت و بودجه مشخصی دانست و یادآور شد: همه ما به عنوان دستگاه های مسئول وظیفه داریم که آموزش های عمومی را بالا ببریم زیرا بخشی از جرایم به دلیل جهل و ناآگاهی از قوانین رخ می دهد.

وی با بیان اینکه اگر به موقع نسبت به تبعات خشونت تذکر داده گردد در حد قابل توجهی به پیشگیری از بروز جرائم ناشی از خشونت یاری می گردد، اعلام کرد: برنامه های شورای پیشگیری در زمینه کاهش خشونت منطبق با واقعیت های روز جامعه است و ضروری است یشنهادات و برنامه های کارشناسی گردیده، توسط دستگاه ها پیگیری و اجرا شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان به برنامه عمل پیشگیری از خشونت اشاره نمود و گفت: این برنامه حاصل کار کارشناسی گردیده است و در 31 استان کشور اجرا می گردد و دستگاه های اجرایی استان نیز باید وظایف خود را در برنامه عمل پیشگیری از خشونت اجرایی نمایند زیرا تحقق این برنامه در بالا بردن امنیت عمومی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4124

به "خشونت سرآغاز وقوع بسیاری دیگر از جرایم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت سرآغاز وقوع بسیاری دیگر از جرایم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید