قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، بهای معاملات نفت روز سه شنبه به دلیل نگرانی ها نسبت به اختلالات عرضه در نقاط مختلف دنیا شامل ونزوئلا و آفریقا که انتظارات نسبت به محدود شدن عرضه به بازار را تقویت کرد، افزایش یافت.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آتی نفت برنت با 16 سنت یا 0.2 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، 76.37 دلار در هر بشکه بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 9 سنت یا 0.1 درصد افزایش، به 68.96 دلار در هر بشکه رسید.

با وجود نگرانی ها نسبت به کندی اقتصادی به دلیل نزاع تجاری آمریکا و چین، عرضه نفت به دلیل اختلالات در فراوری برخی از نقاط و محدودیت عرضه داوطلبانه کشورهای عضو اوپک، نسبتا محدود است.

کمیته نظارت بر توافق کاهش فراوری دریافته که مشارکت کنندگان در این پیمان که شامل کشورهای غیراوپک از جمله روسیه می گردد، فراوریشان را در ژوییه 9 درصد بیشتر از میزان هدف گذاری گردیده کاهش داده اند.

اوپک و متحدانش در اواخر سال 2016 توافق کردند از ابتدای سال 2017 فراوریشان را حدود 1.8 میلیون بشکه نسبت به سطح فراوری اکتبر سال 2016 کاهش دهند.

آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه نسبت به اختلالات عرضه بویژه از سوی ونزوئلا هشدار داد. صادرات نفت ونزوئلا در دو سال گذشته بیش از نیمی کاهش یافته و تا اواسط سال 2018 به یک میلیون بشکه در روز رسید.

فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین المللی انرژی به رویترز گفت: می توان انتظار کاهش بیشتر فراوری را داشت. وی هشدار داد لیبی و نیجریه که از اعضای اوپک هستند، با وجود بهبود اخیر فراوری همچنان کشورهای شکننده ای به نظر می رسند.

بیرول گفت هنوز زود است تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران که قرار است از نوامبر به اجرا گذاشته گردد، ارزیابی گردد.

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر دورنمای محدود شدن عرضه، عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی نموده، کاهش ارزش شاخص دلار در دو هفته اخیر بوده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1740

به "قیمت نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید