ساماندهی دستفروشان خرمشهر به اتاق اصناف واگذار گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید میثم هاشمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: اگر قرار است کار کارشناسی برای ساماندهی اصناف انجام گردد، اتاق اصناف بر اساس ماده چهار قانون اصناف می تواند و این قدرت را دارد که دستفروشان را ساماندهی کند.

ساماندهی دستفروشان خرمشهر به اتاق اصناف واگذار گردد

وی ادامه داد: این ماده قانونی امکان ساماندهی بازارها را به اتاق اصناف می دهد و اینکه تاکنون این مسئولیت به اتاق اصناف محول نشده است، به نوعی عملی نشدن این ماده قانونی است.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر با اشاره به اینکه اتاق اصناف خرمشهر برای مشارکت با شهرداری در راستای ساماندهی دستفروشان اعلام آمادگی نموده است، گفت: بازارها در خرمشهر یک معضل بزرگ است اما تاکنون کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت آنها تشکیل نشده و اتاق اصناف آمادگی خود را برای مشارکت با شهرداری و حتی اختصاص مبلغی برای ساماندهی دستفروشان اعلام نموده که مورد توجه مواقع نشده است.

وی، بی نتیجه بودن اقدامات اجرا شده برای ساماندهی دستفروشان را یادآور شد و اعلام کرد: بیش از30 سال است که بازار خرمشهر تغییری ننموده است، تمام کارهای اجرا شده برای ساماندهی دستفروشان تاکنون بی نتیجه بوده است از نمونه مهمترین اقدامات احداث بازار امام رضا (ع) به اسم دستفروشان بود که عملا به این قشر اختصاص نیافت و بعد از آن بازار امام علی به نام دستفرشان ساخته شد که وضعیت این بازار نیز تا کنون روشن نشده است.

هاشمی همچنین از عدم مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در امر ساماندهی دستفرشان انتقاد کرد و گفت: در خرمشهر 6 هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که به سازمان منطقه آزاد اروند عوارض پرداخت می نمایند اما این سازمان حتی یک ریال برای بازارهای خرمشهر هزینه نمی کند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6377

به "ساماندهی دستفروشان خرمشهر به اتاق اصناف واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی دستفروشان خرمشهر به اتاق اصناف واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید