درخشش دانش آموزان دشتی در جشنواره نوجوان خوارزمی

به گزارش مجله سرگرمی، احمد طیبیان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: روز گذشته اختتامیه مرحله کشوری مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 1397- 1396 در شهرستان مشهد برگزار گردید.

درخشش دانش آموزان دشتی در جشنواره نوجوان خوارزمی

وی اضافه نمود: از اهداف راهبردی در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی، تقویت بنیه علمی و همچنین افزایش توانمندی دانش آموزان در کسب مهارت های علمی - تحقیقاتی وپژوهشی و همچنین توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی است.

طیبیان مجرد با بیان اینکه این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ی، استانی و کشوری برگزار می گردد اضافه نمود: فرایند اجرایی این جشنواره در شش رشته علمی- آموزشی با عناوین پژوهش، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کارآفرینی شکل گرفته است.

وی توضیح داد: گروه شهرستان دشتی متشکل از دانش آموزان یاسین قاسمی و علی ابوطالب به نمایندگی از استان بوشهر در رشته پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

طیبیان توضیح داد: این گروه با ارائه مقاله ای در خصوص نانو در رشته پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی مقام اول را کسب کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش اضافه نمود: روند آنالیز این طرح ها به این شکل است که در ابتدا طرح های جشنواره نوجوان خوارزمی در آموزش و پرورش شهرستان ها آنالیز گردیده و از طرح ها دفاع می گردد.

وی گفت: بر اساس معیارهای جشنواره به دو گروه قابل تقدیر در سطح منطقه و گروه قابل ارائه در سطح استان می فرستند سپس در سطح استان آنالیز گردیده و بعضی از طرح ها عودت داده می شوند.

طیبیان اضافه نمود: طرح های پذیرفته گردیده پس از دفاع به دو گروه قابل تقدیر در سطح استان (رتبه های دو و سه استانی) و قابل ارائه در سطح کشور تقسیم می گردد. طرح های پذیرفته گردیده جهت کشوری پس از آنالیز به دو دسته تقسیم می شوند طرح هایی که به استان ها عودت داده می گردد تا برای رتبه اول استانی کوشش نمایند و طرح هایی که قابل دفاع هستند از کل ایران جمع می شوند و پس از دفاع این طرح ها آنالیز گردیده و به دو گروه برگزیده کشوری (رتبه های یک و دو و سه کشوری) و عودت داده گردیده جهت رتبه اول استانی تقسیم می شوند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 710

به "درخشش دانش آموزان دشتی در جشنواره نوجوان خوارزمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانش آموزان دشتی در جشنواره نوجوان خوارزمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید