تعرفه تکلیفی برق بزودی اصلاح می گردد، صرفه جویی 2هزارمگاواتی مصرف

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق ایران با اشاره به اینکه قیمت کنونی تعرفه برق تکلیفی است، گفت: با در نظر دریافت اینکه قیمت برق در کشور به صورت تکلیفی و با فاصله از قیمت حقیقی آن محاسبه می گردد، توانستیم تا امروز فراوری را مدیریت کنیم، به این ترتیب می توان گفت تابستان امسال صنعت برق یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا دریافت کرد که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مجلس نهاده شد.

تعرفه تکلیفی برق بزودی اصلاح می گردد، صرفه جویی 2هزارمگاواتی مصرف

وی اظهارداشت: باید بین مراکز پژوهشی، دانشگاهی و تحقیقاتی و صنعت ارتباطی موثر، صحیح و منظم بیش از پیش شکل بگیرد و به نظر می رسد این دست از کنفرانس ها به طور سالانه بتوانند گام موثری در حوزه تقویت ارتباط بین بخش نخبگان کشور و بخش صنعتی و دولتی ایجاد نمایند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در تابستانی که گذشت توانستیم 2 هزار مگاوات از احتیاج برقی را در پیک بار صرفه جویی نموده و در بخش تقاضا مدیریت ایجاد کنیم، اظهارداشت: انتظار داریم برای سال آینده علاوه بر بهره برداری از 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید فراوری برق، شاهد صرفه جویی و مدیریت مصرف 3 هزار مگاواتی در بخش تقاضا باشیم، این در حالی است که به طور کلی اصلاح روند مصرف از اهم برنامه های وزارت نیرو است.

به گفته اردکانیان، نباید تمام مسائل و ناکارآمدی ها را پشت دیوار قیمت تکلیفی تعرفه برق قرار داد و توجیه کرد اما درباره قیمت های تکلیفی تعرفه برق باید گفت به زودی گشایش هایی در این حوزه شاهد هستیم و ما باید جوابگوی قیمت تمام شده هم باشیم اما در وضعیت فعلی نباید نقش شیوه های مدیریتی در حوزه عرضه و تقاضا را دستکم گرفت.

وزیر نیرو تأکید کرد: در صنعت برق احتیاجمند مدیریت مصرف هستیم اما در همین حوزه نیز باید شیوه های تشویقی برای مصرف نمایندگان وجود داشته باشد تا به این ترتیب بدمصرف ها به سبد خوش مصرف ها اضافه شوند. در بخش اجرا نیز دست اندرکاران و فعالان این حوزه احتیاجمند ساز و کارهای تشویقی و دلگرم نماینده هستند.

وی گفت: طی هفته های گذشته جلسات متعددی با نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در نتیجه آن شاهد خروجی های مناسبی در بخش آب و برق بودیم و فردا نیز آخرین جزئیات وضعیت صنعت برق را در نشستی با مدیران این صنعت در میان می گذاریم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5039

به "تعرفه تکلیفی برق بزودی اصلاح می گردد، صرفه جویی 2هزارمگاواتی مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه تکلیفی برق بزودی اصلاح می گردد، صرفه جویی 2هزارمگاواتی مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید