8 رستوران دریایی استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، 1. رستوران اسکله روملی حصار (Rumelihisari iskele)

این رستوران دریایی بین قلعه ای به همین نام و پل بسفر واقع شده است. در این رستوران می توانید در حالیکه که به تماشای مناظر بسفر نشسته اید، از خوردن غذای لذیذ و تازه دریایی لذت ببرید. رستوران اسکله روملی حصار از سال 1992 غذاهای دریایی سرو می نماید و در بین مردم محلی استانبول شناخته شده است. محبوبیت این رستوران به خاطر خدمات با کیفیت و صمیمانه آن، طعم سنتی غذاها و تنوع غذاهای تازه دریایی است. این رستوران از 12 ظهر آغاز به فعالیت نموده و تا نیمه های شب مشغول فعالیت است. برای رفتن به این رستوران محبوب و پرطرفدار، حتما از قبل رزرو کنید. اغلب کارت های اعتباری برای رزرو این رستوران پذیرفته می گردد. آدرس دقیق این رستوران در یحیی کمال کاد و نزدیکی روملی حصار است.

8 رستوران دریایی استانبول

در مطلب بهترین رستوران های استانبول کنار بسفر در خصوص رستوران های این منطقه بیشتر بخوانید.

2. رستوران سور بالیک آرناووت کوی (sur balik Arnavutkoy)

آرناووت کوی یکی از محله های کنار بسفر است که تفریحات شبانه مانند رستوران گردی در آن رواج دارد. گزینه اغلب گردشگران در محله آرناووت کوی برای رستوران گردی رستوران های دریایی است. این رستوران در ساحل اروپایی و در یک عمارت چند طبقه و بازسازی شده عثمانی واقع شده. پیشنهاد می کنیم یکی از میزهای طبقه بالای این رستوران را رزرو نموده و از خوردن غذای خوشمزه دریایی و مناظر خیره نماینده sur balik لذت ببرید. چه به طعم های سنتی علاقه داشته باشید، چه بخواهید طعم های غیر معمول و جدید را امتحان کنید، در این رستوران، دست تان برای انتخاب باز خواهد بود. در منوی این رستوران، غذاهایی مثل ماهی باس، ماهی های پیچیده شده در خمیر و کالاماری (ماهی مرکب) سرخ شده دیده می گردد که همه آن ها طعم بی نظیری دارند. همه ماهی هایی که در این رستوران سرو می شوند تازه و فصلی اند. از پرسنل خوش برخورد آن می توانید برای انتخاب غذا یاری بگیرید.

این رستوران از ظهر تا نیمه های شب مشغول کار است. بهتر است پیش از رفتن به این رستوران از قبل میز رزرو کنید. انواع کارت های اعتباری برای رزرو این رستوران پذیرفته می گردد. محله ببک و آرناووت کوی محلی است که این رستوران در آن واقع شده.

3. رستوران بالیک چی کاهرامان (Balıkçı Kahraman)

رستوران بالیک چی کاهرامان یک رستوران دنج خانوادگی است. این رستوران برای کسانی که طعم خوش غذا را به شکل ظاهری غذا ترجیح می دهند انتخابی ویژه است. درست است که این رستوران دکوراسیون متوسطی دارد اما غذاهای دریایی آن بسیار لذیذ هستند. بسیاری از محلی ها و افراد مشهور محلی و غیر محلی خوردن غذا (مخصوصا ماهی گریل شده) در این رستوران دریایی را ترجیح می دهند. البته این نکته را در نظر بگیرید که این رستوران از مرکز شهر استانبول بسیار فاصله دارد و ممکن است برای رسیدن به این رستوران ساعت ها در ترافیک بمانید (مثلا یک عصر کامل). برای رسیدن به این رستوران باید به آخرین نقطه ای که قایق های تفریحی بسفر به آن ختم می شوند یعنی محله روملی کاواگی بروید.

4. رستوران بالیکچی صاباحاتین استانبول (Balıkçı Sabahattin)

این رستوران به نام صاحبش که شغل اصلی او صیادی است نام گذاری شده. غذاهای این رستوران از مواد تازه ای که از صید همان روز به دست می آید تهیه می گردد. رستوران دریایی صاباحاتین در ساختمانی قدیمی مربوط به سال 1927 واقع شده است. در این رستوران انتظار دیدن فضای شیک را نداشته باشید به جای آن منتظر سرو غذای خوشمزه محلی و دریایی باشید. این رستوران محلی و خانوادگی را خانواده صاباحاتین اداره می نمایند. این رستوران در محله سلطان احمد، خلیج سید حسن و شماره 34122 واقع شده است. از ساعت 7 صبح تا 12 شب می توانید به این رستوران سر بزنید.

5. رستوران ببک بالیکچی (Bebek Balıkçısı)

این رستوران علاوه بر خدمات فوق العاده، با وجود تصاویر رنسانس بر دیوار، فضای اساطیری دارد. رستوران دریایی ببک بالیکچی در نزدیکی دریای سیاه و محله ببک، یکی از محله های جذاب کرانه بسفر، واقع شده است. بدون شک این رستوران یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبولبه شمار می رود و میزبان افراد مشهور از ملل مختلف بوده است. سالادها، دسر و ماهی های این رستوران بسیار مشهورند.

6. رستوران الئوس (Eleos)

رستوران الئوس رستوران دریایی مشهور دیگری است که در استانبول دو شعبه دارد: محله بی اغلو و یشیلکوی. طعم میگو و ماهی های این رستوران بسیار تازه است. از غذاهای مشهور این رستوران می توان به سبزیجات اقیانوسی، غذاهای ارمنی، یونانی و غیره اشاره نمود. فضای رستوران الئوس نیز بسیار دوست داشتنی است.

رستوران الئوس یشیکلوی از مرکز شهر فاصله دارد و برای رسیدن به آن ممکن است در ترافیک بمانید. اما شعبه بی اغلو آن بسیار دسترسی آسانی دارد. همه روزه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 1:30 بامداد می توانید از این رستوران غذای دریایی سفارش دهید.

7. رستوران پارک فورا (Park fora)

رستوران پارک فورا رستوران دریایی دیگری است که در پارک جمیل توپوزلو (Topuzlu) و ساحل کورچشمه واقع شده. این رستوران در سال 1996 مشغول فعالیت شد و با سرو غذاهای ترکی و بین المللی خود را بهترین رستوران دریایی ترکیه می نامد. رستوران دریایی پارک فورا نیز در کرانه دریا واقع شده و چشم انداز ویژه ای دارد. این رستوران از 12 ظهر تا 2 بامداد مشغول فعالیت است.

8. رستوران کی یی (kiyi Reataurant)

رستوران کی یی از سال 1964 آغاز به فعالیت کرد و در میان مشتریان به مزه خاص و تازه غذاهای دریایی مشهور است. دیوارهای چوبی این رستوران با نقاشی و عکس هنرمندان ترکی روی آن فضای دنجی را ایجاد نموده است. رستوران کی یی یکی از شناخته شده ترین رستوران های دریایی بین مردم محلی استانبول است. اگر شما هم دوست دارید مانند بومی این شهر شکم گردی کنید، خوردن غذای دریایی این رستوران را از دست ندهید. انواع غذاهای گرم و سرد دریایی و دسرها در این رستوران دیده می گردد. از آنجا که این رستوران پرطرفدار و شلوغ است، قبل از اینکه به این رستوران بروید، حتما میز مورد نظرتان را رزرو کنید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: دالاهو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44856

به "8 رستوران دریایی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 رستوران دریایی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید