3 مدل برای ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صندوق نوآوری گفت: برای ورود دانش بنیانها به بازار سرمایه گذاری از سه مدل استفاده می کنیم که شامل هم سرمایه گذاری، مشارکت در تشکیل صندوق های جسورانه و خصوصی و ایجاد صندوق پژوهش می گردد.

3 مدل برای ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن معرفی خدمات متنوع صندوق، بر ابزارهای سرمایه گذاری بیشتر تاکید نمود و گفت: ما در عرصه سرمایه گذاری کوشش کردیم تا سرمایه گذاران جدیدی به بازار بورس جذب شوند. بر این اساس عملکرد سرمایه گذاری صندوق نوآوری در سال 98 نسبت به سال های قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است.

وی بخشی از ماموریت های سرمایه گذاری صندوق را ورود مستقیم به عرصه سرمایه گذاری خطرپذیر، تسهیل ورود سایر بازیگران اکوسیستم فناوری و بهبود کیفیت سرمایه با رویکرد توسعه نهادهای حرفه ای مطرح نمود و گفت: برای ورود مستقیم صندوق و بازیگران به عرصه سرمایه گذاری به ابزارهای مختلفی احتیاج داریم تا ضمن تامین احتیاج استارت آپ ها و SMEها سرمایه پرریسک را در اختیار شرکت ها قرار دهیم. در حال حاضر 31 شرکت دانش بنیان در بازار سرمایه حضور دارند که با استفاده از ابزارهای اقتصادی پیروز می تواند موجب جذب بیشتر شرکت های اکوسیستم نوآوری به بازار سرمایه باشند.

وی در ادامه گفت: صندوق نوآوری کوشش می نماید با استفاده از ابزارهای موجود و ابزارهای جدیدی که در بستر بازار سرمایه طراحی و اجرا می گردد بتواند شرکت های استارت آپی و دانش بنیان را تامین اقتصادی و امکان ورود سایر سرمایه ها را به این بخش فراهم کند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: بر همین اساس برای ورود به بازار سرمایه گذاری از سه مدل استفاده می کنیم که شامل هم سرمایه گذاری، مشارکت در تشکیل صندوق های جسورانه و خصوصی VC و در نهایت مشارکت در ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری در استان های مختلف کشور است. با فعال کردن صندوق های جسورانه بورسی، همکاری خود را برای تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری افزایش می دهیم. به همین دلیل صندوق نوآوری در صندوق های جسورانه بورسی مشارکت می نماید تا با سرمایه 4 برابری، محرک بازار و تامین اقتصادی سرمایه گذاری باشیم.

ناظمی در سرانجام به تعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بازار سرمایه برای یافتن راه چاره تسهیل جذب منابع این بازار برای توسعه اکوسیستم فناوری در کشور اشاره نمود و گفت: در همکاری با بازار سرمایه و فرابورس دو موضوع برای تسهیل جذب منابع بازار سرمایه در حال پیگیری است که به زودی عملیاتی می گردد که شامل انتشار اوراق بورسی برای شرکت های دانش بنیان با هدف یاری به شرکت هایی است که احتیاجمند جذب منابع اقتصادی بیشتر هستند.

وی اضافه نمود:برنامه بعدی مدیریت ریسک سرمایه گذاری است که از اوراق فروش تبعی استفاده خواهیم کرد تا ریسک سرمایه گذاری در بخش VC را کاهش داده و جذابیت ایجاد کند. همچنین بیمه سرمایه گذاری یکی از ابزارهای صندوق نوآوری برای جذب سرمایه به حوزه دانش بنیان است؛ با بیمه مرکزی نیز به توافقات لازم در این زمینه رسیده ایم.

ناظمی در سرانجام گفت: عرضه شرکت های استارت آپی در بورس احتیاجمند یک عزم جدی و تغییر نوع نگاه به این شرکتها است و صندوق پیشنهادهایی برای ایجاد ابزار جدید جهت عرضه شرکت های استارت آپی دارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92028

به "3 مدل برای ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل برای ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید