22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از بهمن 1394 تاکنون 22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در این استان صادر گردیده است.

22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی محمدیان دهکردی کارشناس این اداره کل امروز پنجشنبه 15 شهریور 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد مجوز تاکنون 14 اقامتگاه فعال گردیده و بقیه در مرحله مرمت و یا بهسازی واقع شده است.

او افزود: اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری بیشتر در شهرستان شهای شهرکرد، بروجن، اردل و کوهرنگ فعالیت دارد.

محمدیان دهکردی توضیح داد: ظرفیت پذیرش اقامتگاه های بوم گردی فعال چهارمحال و بختیاری افزون بر 200 نفر در شبانه روز بوده که با صدور مجوز و راه اندازی بقیه اقامتگاه های بوم گردی استان این تعداد تا 500 نفر قابل افزایش است.

او بیان نمود: هم اینک افزون بر 40 نفر در اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری اشتغال مستقیم و بیش از 70 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: 25 متقاضی جدید نیز درخواست خود را برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان ارائه نموده اند که درخواست آنان در مرحله آنالیز پرونده است.

او بیان کرد: به منظور حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در چهارمحال و بختیاری بنا به نوع طرح تسهیلات مورد احتیاج در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

محمدیان دهکردی بیان نمود: تسهیلات اقامتگاه های بوم گردی در حوزه شهری از محل طرح اشتغال فراگیر و در روستاها از محل طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت می گردد.

او ادامه داد: نرخ کارمزد تسهیلات اقامتگاه های بوم گردی در روستاها 6 درصد و در شهرها 18 درصد است.

کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در صورت راه اندازی اقامتگاه هیا بوم گردی شهرها در شرایط مطلوب و مورد تأیید این اداره کل بین 2 تا 5 درصد یارانه سود تسهیلات تعلق می گیرد.

او یادآور شد: تسهیلات پرداختی به اقامتگاه های بوم گردی از دو سال مشارکت مدنی، یک سال تنفس و 6 سال بازپرداخت برخوردارند.

محمدیان دهکردی افزود: حفظ و صیانت از از فرهنگ، سنت ها، آداب و رسوم، معماری ساختمان های قدیمی و القای حس نوستالژیک بین مردم و همچنین اجرای طرح های گردشگری همراه با طبیعت براساس اصول پایداری زیست محیطی جزو مهمترین اهداف راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به عنوان رویکردی تازه در بخش گردشگری محسوب می گردد.

او اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری از سکونت در اقامتگاه های بوم گردی استان استقبال مطلوبی داشته اند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2533

به "22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید