22 درصد زوج های اردبیلی نابارور هستند، درمان 815 زوج نابارور

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مهران اوچی اردبیلی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با امام آدینه اردبیل توضیح داد: در شرایطی که 20 درصد از زوج های ایرانی نابارور هستند، این آمار در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

22 درصد زوج های اردبیلی نابارور هستند، درمان 815 زوج نابارور

به گفته وی نحوه تغذیه و اصلاح سبک زندگی در کاهش میزان ناباروری مفید واقع خواهد شد و در این راستا احتیاجمند توجه ویژه به مباحث مرتبط با افزایش سلامت باروری و رعایت نکات بهداشتی هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: تاکنون 815 زوج نابارور در مرکز قفقاز استان اردبیل درمان شده و 550 نوزاد با بهره مندی از خدمات درمانی این مرکز به دنیا آمدند.

اوچی اردبیلی یادآور شد: کشور ایران از نظر سلامت باروری در میان چهار کشور برتر جهان قرار گرفته و در مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز سعی بر این شده تا با راه اندازی بخش های مورد احتیاج وسعت و کیفیت بیشتری را در ارائه خدمات شاهد شویم.

وی به اشتغال 60 نفر در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره نمود و اضافه نمود: بخش هایی از قبیل مشاوره مامایی، اتاق های تخصصی ویژه روانشناسی و بهره مندی از آزمایشگاه های ژنتیک و تشخیص طبی در مرکز درمان قفقاز اردبیل راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به عموم مراجعه کنندگان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل مراجعین متعددی از کشور جمهوری آذربایجان نیز مشاهده می گردد، شرح داد: با توجه ویژه به امکانات این بخش در احیای گردشگری سلامت نیز می توان پیروز ظاهر شد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10530

به "22 درصد زوج های اردبیلی نابارور هستند، درمان 815 زوج نابارور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 درصد زوج های اردبیلی نابارور هستند، درمان 815 زوج نابارور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید