گزارش یورونیوز از حرکت قطار تهران &ndash آنکارا ، جزئیات سفر و جهت حرکت ؛ تهرانی ها چطور ریلی به آنکارا می رسند

به گزارش مجله سرگرمی، قطار تهران - آنکارا پس از چهار سال توقف بالاخره حرکت خود را دوباره شروع کرد تا مسافران ایرانی بتوانند سفر ریلی به پایتخت ترکیه داشته باشند. راه اندازی این قطار در یورونیوز نیز بازتاب داشته است.

گزارش یورونیوز از حرکت قطار تهران &ndash آنکارا ، جزئیات سفر و جهت حرکت ؛ تهرانی ها چطور ریلی به آنکارا می رسند

چمدان: یورونیوز نوشت: قطار تهران - آنکارا پس از چهار سال توقف دوباره راه اندازی شد و 188 مسافر این جهت روز شنبه 10 اوت (19 مرداد) به آنکارا رسیدند. با این حال جاهد تورهان وزیر حمل ونقل و زیرساخت ترکیه خاطرنشان کرد که این خط به طور رسمی از تاریخ 14 اوت (23 مرداد) شروع به کار می نماید.

انفجار مین در جهت حرکت یکی از قطارهای جهت تهران- آنکارا در مرداد ماه سال 1394 باعث لغو حرکت قطارهای این جهت شد. ترکیه این حمله را به گروه پ.کا.کا نسبت می دهد. در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.

یک ماه پس از این حادثه شرکت رجا با صدور اطلاعیه ای اعلام نموده بود که حرکت قطارهای بین المللی ایران به سوی ترکیه و بالعکس به دلیل بازسازی خطوط ریلی در کشور همسایه (ترکیه) تا اطلاع ثانوی متوقف است؛ وقفی که چهار سال به طول کشید.

نخستین قطار این جهت روز 16 مرداد 1398، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد. وزیر حمل و نقل ترکیه درباره جزییات این جهت به آناتولی گفت: این سفرها یک روز در هفته انجام خواهد شد و مدت آن 57 ساعت خواهد بود. سفرهای وان-تبریز نیز پس از سه سال وقفه دوباره شروع شد.

طبق گفته مقام های ترکیه، پنج واگن از این قطار به شرکت رجای ایران و پنج واگن دیگر آن نیز به شرکت سهامی عام خطوط ریلی ترکیه تعلق دارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37317

به "گزارش یورونیوز از حرکت قطار تهران &ndash آنکارا ، جزئیات سفر و جهت حرکت ؛ تهرانی ها چطور ریلی به آنکارا می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش یورونیوز از حرکت قطار تهران &ndash آنکارا ، جزئیات سفر و جهت حرکت ؛ تهرانی ها چطور ریلی به آنکارا می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید