گزارش لوموند فرانسه از سعید معروف

به گزارش مجله سرگرمی، نشریه لوموند فرانسه در گزارشی به کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پرداخت.

گزارش لوموند فرانسه از سعید معروف

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود در المپیک ریو برابر آرژانتین با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد. نشریه لوموند فرانسه در گزارشی درباره سعید معروف پاسور تیم ملی ایران به گزارشی از این بازیکن ارومیه ای پرداخته است.

اسطوره ای که تکرار نخواهد شد. کاپیتان مشهور تیم ملی ایران که در رسانه ها از محبوبیت بالایی برخوردار است در ریو نیز چشم ها را به خود خیره نموده است. او توانست با هوش و درایتش ایران را به المپیک برساند، او کسی جز سعید معروف نبود.

بر خلاف فوتبال والیبال مدت ها در ورزش ایران شناخته شده نبود. هرچند جسته و گریخته تیم ملی والیبال ایران در مسابقه های داخلی و برون مرزی شرکت می کرد و رفته رفته توانست محبوبیتش را در بین مردم ایران کسب کند و اکنون می توان گفت والیبال محبوبیتی مثل فوتبال در ایران دارد. شور و شوق طرفداران ایرانی در بازی با آرژانتین در المپیک این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

رشد والیبال ایران از سال 2011 شروع شد جایی که رییس فدراسیون والیبال این کشور خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی را که همراه ایتالیا دو بار در سال های 1990 و 1994 قهرمان جهان شده بود را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. بازیکنان جوان و استعدادهای بی نظیر وارد والیبال شدند و به تیم ملی دعوت شدند. نظم و انضباط حرف اول را در تیم زد. در همان سال ایران قهرمان آسیا شد.

زمانی که سعید معروف در تیم ملی والیبال ایران جایی نداشت و بعد از چند ماه غیبت، به تیم ملی دعوت شد و در سال 2014 توانست به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی والیبال لقب گیرد.

سعید معروف که نام خانوادگی اش به معنای مشهور در زمان فارسی است در ارومیه به جهان آمد. شهری در شمال غرب ایران که به شهر والیبال خیزی معروف است.

سعید معروف بازیکن رک و باصراحتی است. این خصوصیت در کنار ویژگی های فنی او برای همه خبرنگاران آشناست. وقتی در سال 2015 از او سوال شد که ماشینی که سوار می شوید چیست، معروف پاسخ داد: سوال تان به زندگی شخصی من ربط دارد و پاسخ نمی دهم. خبرنگار دوباره پرسید که مرسدس یا بی ام و سوار می گردد که معروف پاسخی به این سوال ها نداد.

در جمهوری اسلامی ایران زندگی اشرافی گری مرسوم نیست و به همین خاطر ورزشکاران و افراد سرشناس زیر ذره بین مردم و رسانه ها قرار دارند. هرچند سعید معروف معتقد است همه دوست دارند چنین شرایط زندگی داشته باشند.

مردی با ریش های نسبتا بلند و چشمان مشکی غیر از زبان فارسی زبان دیگری نمی داند. صراحت و رک بودن باعث شده است تا او نزد والیبالی ها چهره محبوبی گردد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در المپیک ریو باید برابر لهستان قرار گیرد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53628

به "گزارش لوموند فرانسه از سعید معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش لوموند فرانسه از سعید معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید