کیک بوکسینگ استخوانی در گلوی وزارت ورزش، بلاتکلیفی ادامه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، کیک بوکسینگ یکی از رشته های رزمی است که علاقمندان زیادی در داخل کشور دارد. جوانان پرتعدادی به امید مبارزه در تیم ملی و اعزام به مسابقات برون مرزی در این رشته فعالیت می نمایند، ولی مشکل آنجاست که این رشته دارای سبک های مختلفی است و متأسفانه متولی اصلی آن نیز معین نیست.

کیک بوکسینگ استخوانی در گلوی وزارت ورزش، بلاتکلیفی ادامه دارد

چند سبک از این رشته رزمی تحت عنوان سازمان های مختلف زیر نظر فدراسیون انجمن های رزمی است و بر اساس گفته بهتری رئیس جدید این فدراسیون بعد از بهبود شرایط، قرار است رقابتهای انتخابی آن برگزار گردد. البته که وی تا به امروز سخنی از هدف برگزاری این رقابتها به میان نیاورده که قرار است منتخبین آن به چه مسابقاتی اعزام شده و تحت عنوان چه سازمانی مبارزه نمایند.

اما اعلام خبر برگزاری رقابتهای انتخابی، واکنش یکی از پرسروصداترین سبک های کیک بوکسینگ را به دنبال داشت. کیک بوکسینگ واکو مدعی است که تنها سازمان مورد تائید مجامع بین المللی است و فقط این سبک باید به مسابقات برون مرزی اعزام گردد. متأسفانه متولیان این سبک تا به امروز نخواسته اند در فدراسیون ورزشهای رزمی قبلی و فعلی انجمن ها رزمی فعالیت نمایند. مهم هم نیست که نام رئیس چیست و چه شخصی روی جایگاه آن نشسته است.

نکته مهم اینکه همین سازمان مدعی هم هیچگاه رقابتهای انتخابی شفاف و بدون حرف و حدیث برگزار نکرده و رزمی کاران شرکت نماینده چه از درون همین سبک و چه از دیگر سازمان های کیک بوکسینگ ناراضی بوده و با وجود کسب نتایج مطلوب به دلیل بروز مسائل عدیده مجبور به ترک اردوهای تیم ملی شدند.

مسائلی از این دست در فدراسیون ورزشهای رزمی فراوان است و به نظر نمی رسد که با اضافه کردن انجمن به این نام عریض و طویل دردی از دردهای پرتعداد آن کاسته گردد. در طول سالهای گذشته مسئولان این فدراسیون برای اداره رشته های مختلفی از جمله موی تای، کیک بوکسینگ و.... سخت به مشکل برخوردند.

از سوی دیگر وزارت ورزش هم هرگز نتوانسته برای اداره سبک یا رشته هایی از این دست طرح و برنامه مشخصی داشته باشد. نقل مکان کردن از این فدراسیون به آن فدراسیون تنها برنامه ای بوده که از سوی وزارت ورزش اجرایی شده و اکنون هم شنیده می گردد که فرایند بازگشت دوباره آنها به این فدراسیون کلید خورده است.

متأسفانه دود تصمیمات باری به هر جهت و بدون کار کارشناسی تنها به چشم رزمی کارانی می رود که در این نوع رشته ها با عشق و علاقه فراوان فعالیت می نمایند. بعضی آقایان نیز با هدف تأمین منافع شخصی پای مجامع بین المللی را به میان کشیده و حاضر نیستند تابع قوانین وزارت ورزش باشند و هر روز با طرح مسائل مختلف از جمله تعلیق به نوعی دست به تهدید هم می زنند. اما در نهایت بلاتکلیفی از آن ورزشکارانی است که حتی با هزینه های شخصی به مسابقاتی اعزام می شوند که سرانجامی ندارد و حتی در صورت کسب مدال هم از سوی ورزش کشور پذیرفته نیست و جایزه ای برای آن در نظر گرفته نمی گردد.

وقتی شخصی با سابقه فعالیت رسانه ای و مدیریتی در ورزشهای رزمی و شناخت کافی از مسائل مربوط به آن، مسئولیت معاونت وزارت ورزش را برعهده دارد، انتظار می رود دستگاه ورزش کشور برای این دست رشته ها که چون استخوانی در گلو فقط ساز خود را کوک می نمایند برنامه ای مدون طراحی و اجرا کند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89183

به "کیک بوکسینگ استخوانی در گلوی وزارت ورزش، بلاتکلیفی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک بوکسینگ استخوانی در گلوی وزارت ورزش، بلاتکلیفی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید