کارگاه آموزشی پرنده نگری در اهواز برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، به مناسبت روز ملی پرنده نگری یک دوره کارگاه آموزشی ویژه این شاخه از طبیعت گردی برگزار کرد.

کارگاه آموزشی پرنده نگری در اهواز برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، این کارگاه آموزشی هم زمان با روز ملی پرنده نگری باحضور راهنمایان و فعالان حوزه گردشگری خوزستان و نیز کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در محل این اداره کل برگزار گردید.

از آن جا که استان خوزستان یکی از ظرفیت های ویژه کشور در حوزه پرنده نگری محسوب می گردد، معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان بر آن شد تا با هدف معرفی روز ملی پرنده نگری و درک صندلی پرنده نگری در توسعه طبیعت گردی، کارگاه آموزشی ای را برای راهنمایان و فعالان حوزه گردشگری برگزار کند.

این کارگاه آموزشی در سه بخش برپا شد که بخش نخست آن با موضوع پرنده نگری، تاریخچه، اهمیت و کدهای رفتاری و اخلاقی ای که گردشگران و پرنده نگرها در مناطق ویژه مربوط به پرنده نگری باید رعایت نمایند، توسط محمد الوندی کارشناس محیط زیست برگزار گردید.

در ادامه و در بخش دوم این کارگاه، رضا نیک فلک توضیحاتی درخصوص زیستگاه های پرندگان استان خوزستان، انواع پرندگان و زمان مناسب دیدن گونه های متنوع پرنده ها ارائه داد و در نهایت و در بخش سوم نیز موضوع طبیعت گردی (اکوتوریسم) و پرنده نگری و حساسیت های اکولوژیکی مناطق گردشگری استان خوزستان توسط ندا اورک تدریس شد.

در این کارگاه بر لزوم همکاری تنگاتنگ اداره کل های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و انجمن صنفی تورگردانان توسعه مالی در راستای توسعه صنعت پرنده نگری و توانمندسازی جوامع محلی در جوار زیستگاه های حساس تأکید شد.

ایران با داشتن بیش از 550 گونه پرنده بومی و مهاجر، اقلیم ها و زیستگاه های گوناگون و قرار دریافت در جهت مهاجرت پرندگان مهاجر ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت پرنده نگری دارد؛ این رشته یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین شاخه های طبیعت گردی جهان است و هم اینک در بسیاری از کشورها، منافع مالی حاصل از این تفریح ارزان در حوزه درآمدهای مالی و شاخص های مرتبط با توسعه پایدار، بسیار قابل توجه است.

طی بیانیه فعالان حوزه طبیعت گردی ایران و مشارکت کمیته ملی طبیعت گردی در سال 1389 اولین پنجشنبه آذرماه هر سال با هدف توسعه پرند­ه نگری و جلب مشارکت عمومی در حفاظت از گونه های متنوع پرنده ها، به عنوان روز ملی پرنده ­نگری نام گذاری شده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61191

به "کارگاه آموزشی پرنده نگری در اهواز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزشی پرنده نگری در اهواز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید