کاخ سفید: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا ممکن است تا 2019 طول بکشد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر بودجه کاخ سفید بیان کرد، تعطیلی بخشی از دولت آمریکا ممکن است تا سال 2019 و شروع به کار کنگره جدید طول بکشد.

کاخ سفید: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا ممکن است تا 2019 طول بکشد

به گزارش خبرنگاران، مایک مولوانی، مدیر بودجه کاخ سفید به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: خیلی احتمال دارد که این تعطیلی تا بعد از 28 دسامبر و شروع به کار کنگره جدید ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: وقتی شما رئیس جمهوری دارید که نمی خواهد با این مسأله کنار بیاید، وضعیت این طور است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به خاطر بودجه، تعطیلات سال نو خود در فلوریدا را لغو نموده است، خواستار اختصاص پنج میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک است تا از ورود به گفته وی، مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا جلوگیری گردد.

ساخت این دیوار از وعده های ترامپ در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است.

دموکرات ها به شدت مخالف اختصاص این بودجه هستند و در غیاب توافق بر سر این مسأله، منابع مالی چندین نهاد دولتی از بامداد شنبه مسدود شده است.

در حالی که ترامپ و برخی از سناتورهای جمهوری خواه نظیر لیندسی گراهام گفته اند که این دیوار باید ساخته گردد، سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات ها در سنا گفته است که خبری از دیوار نیست.

مدیر بودجه کاخ سفید در بخش دیگری از اظهاراتش گفته که او منتظر شنیدن نظر چاک شومر درباره پیشنهاد جدید کاخ سفید درباره بودجه ساخت دیوار به منظور حل مشکل بودجه است.

وی حاضر نشد تا رقم دقیقی درباره پیشنهاد دولت ترامپ اعلام کند ولی گفت این رقم چیزی بین درخواست دولت یعنی پنج میلیارد و 700 میلیون دلار و یک میلیارد و 300 میلیون دلار پیشنهادی دموکرات هاست.

این سومین تعطیلی دولت آمریکا ظرف یک سال گذشته است و این در حالی است که جمهوری خواستار حامی دولت دونالد ترامپ کنترل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را به دست دارند. دموکرات ها از روز سوم ژانویه اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند داشت.

احتمال نمی رود توافق بر سر بودجه برای انتها دادن به تعطیلی دولت تا بعد از تعطیلات کریسمس در هفته جاری حاصل گردد.

پیشتر دونالد ترامپ در دیدار با نانسی پلوسی، رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان، و چاک شومر تهدید نموده بود یا بودجه ساخت این دیوار باید تصویب گردد یا دولت را تعطیل خواهد نمود.

پلوسی گفته بود که دونالد ترامپ رأی لازم را در مجلس نمایندگان برای دریافت میلیاردها دلار به منظور عمل کردن به وعده اش در زمینه ساخت دیوار ندارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8987

به "کاخ سفید: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا ممکن است تا 2019 طول بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: تعطیلی بخشی از دولت آمریکا ممکن است تا 2019 طول بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید