پاسخ فدراسیون جهانی تکواندو به مشکل صدور ویزا در مسابقات جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، با وجود گذشت نزدیک به 40 روز از بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی در منچستر، حواشی آن خاتمه نیافته است. سفارت انگلستان در ترکیه برای دو عضو تیم ملی کشورمان ویزا صادر نکرد و دو عضو دیگر کشورمان نیز با تأخیر وارد منچستر شدند.

پاسخ فدراسیون جهانی تکواندو به مشکل صدور ویزا در مسابقات جهانی

مسئولان فدراسیون تکواندو کشورمان مدعی بودند این برخورد انگلیسی ها نوعی کارشکنی و از قبل طراحی شده است. متولیان تکواندو ایران مدعی هستند که با ارسال نامه های متعدد به فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک و همچنین پیگیری کمیته ملی المپیک کشورمان امکان در نظر دریافت امتیازاتی در رنکینگ المپیکی برای میرهاشم حسینی وجود دارد.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیر در سفر اخیر خود به سوئیس با دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی دیدار و پیگیر موضوع فوق بوده است. چو هر چند پاسخ روشنی به صالحی امیری نداده ولی مدعی شده که IOC به ما فشار آورد و نامه های شما را دیدم . فدراسیون جهانی از انگلستان کتباً تعهد گرفت که برای صدور ویزا در رویدادهای بعد مسئله ای ایجاد نگردد.

خبرنگاران در این خصوص با حسین برطرفتی دبیرکل فدراسیون جهانی مکاتبه کرد و پیگیر موضوع فوق شد. برطرفتی در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: این مسئله منحصر به فدراسیون تکواندو ایران نیست. 180 تکواندوکار از کشورهای مختلف با همین مشکل، حضور در رقابتهای جهانی را از دست دادند. ولی این اطمنیان را می دهیم که از این پس مسئله ای برای صدور ویزا نداشته باشیم.

وی در مورد اینکه چه امتیازی قرار است به این دست تکواندوکاران داده گردد؟ عنوان داشت: این مشکل برای همه کشورهایی است که نماینده آنها پیروز به حضور در منچستر نشد. پیدا کردن راه حلی مناسب برای برطرف این مشکل چندان ساده نیست. اگر تصمیمی باشد برای همه ورزشکارانی است که چنین مسئله ای داشتند.

تکواندوکاران همه کشورها در راستا کسب امتیاز ورودی المپیک هستند و بسیار امیدوار هستیم که فدراسیون جهانی در این خصوص بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

* مصاحبه از محمد بیرامی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29965

به "پاسخ فدراسیون جهانی تکواندو به مشکل صدور ویزا در مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ فدراسیون جهانی تکواندو به مشکل صدور ویزا در مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید