وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: وکیل باید آزادانه و با اختیار حرف هایش را بزند و همان مصونیتی را داشته باشد که یک قاضی دارد و در دفاع از موکل خود هیچ واهمه ای نداشته باشد.

وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد

به گزارش خبرنگاران، حسین رضا زاده در همایش کانون های وکلا و وکیل دادگستری با موضوع واقعیت های موجود، چالش ها و راهکارها با بیان اینکه وکیل باید آزادانه و با اختیار حرف هایش را بزند و همان مصونیتی را داشته باشد که یک قاضی دارد و در دفاع از موکل خود هیچ واهمه ای نداشته باشد، گفت: الان می بینیم افرادی جرأت نمی نمایند وکیل یک عده باشند، در جامعه اسلامی نباید این اتفاق ها بیفتد باید آنقدر فضا آزادانه باشد که کسی در بیان حقیقت دست و پایش نلرزد.

وی اضافه نمود: ما باید به صندلیی برسیم که همه بتوانند مطالب خود را آزادانه و بدون دغدغه، نه دغدغه حاکمیت، بلکه دغدغه مزاحمت هایی که از سوی برخی افراد وارد می گردد، بیان نمایند.

حسین رضا زاده با اشاره به اینکه 30 سال به عنوان قاضی خدمت کردم و در این مدت احترام و صندلی وکلا را همانند همکاران قضایی حفظ می کردیم چون ایمان داشتیم که بدون حضور وکیل امکان احقاق حق و اجرای عدالت ممکن است میسر نگردد گفت: به همین دلیل استقلال وکلا را یک اصل می دانم و بدون استقلال کانون وکلا و وکیل اجرای عدالت امکان پذیر نیست.

وی با طرح این پرسش که در جایی که پرونده ای مطرح می گرددو دادستان به عنوان مدعی العموم ظاهر می گردد و زیر مجموعه قوه قضائیه است، اگر یک وکیل هم زیرمجموعه همان مجموعه باشد آیا امکان دفاع در مقابل یکدیگر وجود دارد؟ گفت: من معتقد هستم که یک وکیل باید فارغ از همه این مسائل فقط به دفاع از موکل خودش بپردازد و در این راستا اگر احساس می کردیم خدشه ای به استقلال وکلا وارد گردد به طور قطع تذکر می دادیم و خوشبختانه هم موثر بود.

رضازاده اضافه نمود: اکنون نیز اعتقاد داریم اگر مشاوران حقوقی با کانون وکلا جمع شوند و یک مجموعه مستقل را تشکیل دهند و استقلال کانون حفظ گردد می تواند منشا اثر باشد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه اعتقاد دارم وکیل باید در تمامی مراحل رسیدگی حضور داشته باشد اضافه نمود: از آغاز پرونده باید وکیل حضور داشته باشد و اگر ما حضور وکیل را به یک زمان خاصی محدود کنیم قطعا با مشکل روبرو خواهیم شد و حضور وکیل حتما می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید تصور کنیم وکیل فقط از متهم دفاع می نماید اعلام کرد: در برخی از مواقع وکیل از شاکی یا خوانده یا خواستار پرونده ای دفاع می نماید فقط در راستای اجرای عدالت و حقوق موکل خود گام بر می دارد.

.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50760

به "وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل باید مصونیت قاضی را داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید