هشدار پلیس فتا در مورد سفرهای تابستانی

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان گفت: هموطنان عزیز مراقب سودجویی کلاهبرداران اینترنتی در هنگام خرید بلیط تور های مسافرتی باشند.

هشدار پلیس فتا در مورد سفرهای تابستانی

سرهنگ مرتضی بزی سرپرست پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: : باتوجه به وارد شدن به روز های پایانی تابستان دغدغه هموطنان برای تهیه بلیط و تور های مسافرتی در حال افزایش است.

او اضافه نمود: شرکت های گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تور های مسافرتی هستند و متأسفانه افراد سودجو نیز از این موقعیت استفاده نموده و به طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می کنند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: یکی از ترفند های کلاهبرداران در این زمینه راهنمایی هموطنان به سایت های جعلی برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و ... است که برای خرید بلیط، به صورت اینترنتی احتیاج است کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سیستم کنند و کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده نموده و با راه اندازی سایت های جعلی، ولی شبیه به سایت های اصلی (فیشینگ (phishing)) اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء استفاده های اقتصادی و برداشت از حساب هموطنان می کنند.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از ترفند های کلاهبرداران در این زمینه، فروش بسته ها و تور های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین به وسیله تبلیغات اینترنتی است. در اینگونه از تبلیغات کلاهبرداران با تبلیغات وسوسه انگیز افراد را ترغیب به خرید تور های مسافرتی از آن طریق می کنند.متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار، دیگر جوابگوی تماس ها تلفنی هموطنان نیست.

سرهنگ بزی اعلام کرد: از همین رو به هموطنانی که قصد مسافرت در روز های پیش رو را دارند توصیه می کنیم تا برای خرید بلیط سفر، ثبت نام تور های مسافرتی و ... حتماً به وسیله سایت های معتبر اقدام کنند.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: هموطنان در صورت روبرو با موارد مشکوک می توانند آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

ع

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41102

به "هشدار پلیس فتا در مورد سفرهای تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا در مورد سفرهای تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید