میزان نفقه زنان شاغل

به گزارش مجله سرگرمی، به تامین نیازهای متعارف زندگی مانند لباس،وسایل منزل و... نفقه گفته می گردد. طبق قانون وظیفه تامین نفقه زن بر عهده همسر وی است.

میزان نفقه زنان شاغل

عقد ازدواج موجب به وجود آمدن حقوق و تکالیفی در روابط میان زن و مرد می گردد. یکی از این تکالیف لزوم پرداخت نفقه به زن است. در قانون مرد موظف به انجام دادن این تکلیف است. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که قانونگذار ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه را معین نموده و در صورت ترک انفاق از سوی مرد، ممکن است به مجازات حبس محکوم گردد. اما گاهی این سؤال در رابطه با پرداخت نفقه به زن مطرح می گردد، که آیا به زن شاغل هم نفقه تعلق می گیرد؟ میزان نفقه زن شاغل چقدر است ؟ در مورد میزان نفقه زن شاغل در خبرنگاران بر اساس قانون مدنی شرح داده شده است.

نفقه زن

طبق قانون تکلیف پرداخت نفقه به زن بر عهده مرد است. باید در نظر داشت که نفقه مشروط به فقر و مسائل اقتصادی زن نیست. بنابراین حتی اگر زن اموال و دارایی دارد و می تواند نیاز های خود را تامین کند و یا حتی شاغل باشد، باز هم پرداخت نفقه وی بر عهده شوهر است.

میزان نفقه زن شاغل

همانطور که گفته شد در پرداخت نفقه به زن تفاوتی میان زنان شاغل و زنان غیر شاغل وجود ندارد. البته پرداخت نفقه به فرزند چنین شرایطی ندارد. زیرا شرط پرداخت نفقه به فرزندان این است که بعد از رسیدن به سن قانونی، اگر فرزند صاحب مال کافی نباشد و نتواند به واسطه اشتغال به کاری نفقه خود را تأمین کند به وی نفقه تعلق می گیرد. بنابراین اگر فرزندان صاحب دارایی باشند و یا بتوانند کار نمایند و صاحب درآمد باشند، پرداخت نفقه ایشان بر پدر ضروری نیست. اما در مورد نفقه زن، تأمین نیازهای وی از قبیل مسکن ، لباس، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خدمتکار در صورت عادت یا نیاز بر عهده شوهر است و در این خصوص تفاوتی بین زن شاغل و غیر شاغل وجو ندارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مطالبه نفقه فرزند مطلب نفقه فرزندان و اصولی که برای پرداخت آن باید بدانیم را مطالعه کنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73439

به "میزان نفقه زنان شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان نفقه زنان شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید