میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، رییس جمهور ونزوئلا بیان کرد که این کشور سرگرم مذاکره با اوپک و روسیه در مورد ریزش قیمت نفت است.

میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه

به گزارش خبرنگاران، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که از اعضای اوپک است، اظهار کرد: این کشور با شرکای خود در گروه اوپک پلاس سرگرم رایزنی برای گشودن مذاکرات جدیدی میان اوپک و کشورهای غیراوپک است.

چند روز قبل مکزیک هم برای میانجیگری میان روسیه و عربستان سعودی اعلام آمادگی نموده بود. آرتورو هررا، وزیر دارایی مکزیک با اشاره به تجربه های قبلی این کشور در آرام کردن اختلافات فراوریکنندگان، اظهار نموده بود مکزیک و سایر کشورها به دنبال میانجیگری بین روسیه و عربستان سعودی برای سرانجام دادن به جنگ قیمتی هستند که بازارهای جهانی را ملتهب نموده است.

ونزوئلا که اقتصادش کاملا وابسته به نفت است و فراوری نفتش طی چند سال گذشته بیش از نیمی کاهش پیدا نموده، از افت قیمتهای نفت به شدت تحت فشار قرار گرفته است. طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، قیمت گرید نفتی Merey در فوریه بر مبنای ماهانه 20 دلار در هر بشکه معادل 35 درصد کاهش پیدا کرد که عمدتا ناشی از تقاضای کمتر چین بوده است.

این کشور از ریزش اخیر قیمت نفت در معرض آسیب شدیدی واقع شده است و به همین دلیل کوشش می نماید اختلاف میان دو متحد عظیم را حل و فصل کند.

ونزوئلا تحت تحریمهای آمریکا واقع شده است که صادرات نفت این کشور را به شدت کاهش داده و فراوریش را مختل نموده است. واشنگتن روز پنج شنبه یک زیرمجموعه دیگر شرکت روسنفت به نام تی ان کی تریدینگ اینترنشنال را به ظن یاری به دولت ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزارت خزانه داری آمریکا که پیش از این شرکت سوییسی روسنفت تریدینگ را به دلیل یاری به فروش نفت ونزوئلا تحریم نموده بود، اکنون شرکت تی ان کی تریدینگ اینترنشنال را هدف تحریم قرار داده است. این تحریم باعث مسدود شدن داراییهای این شرکت خواهد شد که در آمریکا یا تحت کنترل شهروندان آمریکایی واقع شده است. آمریکا تا 20 ماه مه برای اجرای تحریمها علیه این دو شرکت فرصت داده تا کسانی که با آنها همکاری داشتند معاملاتشان را انتها دهند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76516

به "میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید