مواد قندی باید از غذای نوزادان حذف شوند

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی خوراکی های سرشار از مواد قندی به عنوان غذای نوزادان کمتر از 6 ماه در بازار موجود هستند که سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که نوزاد پیش از 6 ماه باید تنها از شیر مادر تغذیه گردد.

مواد قندی باید از غذای نوزادان حذف شوند

به گفته کارشناسان سلامت وجود سطح بالایی از قند، تهدیدی برای اولین دندان های نوزاد به حساب می آید و بر تمایلات غذایی آنان در بزرگسالی اثر می گذارد.

طبق اعلام این سازمان غذاهای صنعتی بچه ها حتی در صورتی که در دسته خوراکی های شور و تند قرار گیرد حاوی میزان بالایی از مواد قندی است و ضروری است مواد قندی از غذاهای بچه ها کمتر از 36 ماه حذف گردد.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت خواهان آن شده تا سطح بالای مواد قندی در رژیم غذایی نوزادانی که از خوراکی های صنعتی در دسترس تغذیه می شوند حذف گردد، زیرا این نوع مواد غذایی به اولین دندان های نوزادان آسیب می زند و موجب می گردد سلیقه غذایی آنان به گونه ای شکل گیرد که در بزرگسالی به چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی منجر گردد.

به گزارش روزنامه گاردین، آنالیز های این سازمان روی مواد غذایی فروخته شده در فاصله سال های 2017-2016 نشان می دهد که غذاهای صنعتی نوزادان مطابق با دستورالعمل های توصیه شده در خصوص میزان نمک، پروتئین، چربی و کربوهیدرات است اما بسیاری از آن ها حاوی سطح بالایی از مواد قندی است.

منبع: ایسنا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39208

به "مواد قندی باید از غذای نوزادان حذف شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد قندی باید از غذای نوزادان حذف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید