معلولان نخاعی مناطق صعب العبور البرز شناسایی می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توانبخشی بهزیستی البرز گفت: در راستای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، در حال شناسایی معلولان مناطق روستایی و صعب العبور استان هستیم که در مجموع 220 جامعه هدف روستایی را شامل می گردد.

معلولان نخاعی مناطق صعب العبور البرز شناسایی می شوند

شیوا اکبری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ماهیت طرح سی بی آر اظهار کرد: این طرح با هدف توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی از سال 87 در حال انجام است.

وی تسهیل در پذیرش شرایط معلولیت نخاعی، کاهش فشارهای روانی وارد بر فرد و خانواده، ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه های تحصیلی مرتبط با معلولیت را از دیگر اهداف این طرح نام برد.

این مسئول شرح داد: در فرایند اجرای این طرح، معلولان نخاعی استان برای درمان به مراکز پزشکی ارجاع داده می شوند و شرایطی فراهم می گردد تا آنها بتوانند لوازم توانبخشی و بهداشتی مورد احتیاجخود را به راحتی تهیه نمایند.

اکبری توضیح داد: همچنین این افراد به صورت فردی یا گروهی در کلاس های آموزشی مورد احتیاج شرکت داده می شوند و می توانند به راحتی از مشاوره ازدواج، افسردگی، خانواده، تحصیل و... استفاده نمایند.

وی با اشاره به مسائل معلولان به ویژه معلولان نخاعی برای حضور در جامعه اظهار کرد: این که افراد معلول در ایاب و ذهاب و دسترسی به ادارات، دانشگاه ها، اماکن تفریحی و بسیاری اماکن دیگر دچار مشکل باشند، به معنای نابرابری با سایر شهروندان است.

معاون توانبخشی بهزیستی البرز با بیان اینکه در حال حاضر با موانعی روبه رو هستیم که حضور معلولان را در جامعه محدود می نماید، گفت: این افراد هم جزئی از جامعه هستند و باید از امکانات برابری برخوردار باشند تا بتوانند در سطح مختلف حضور پررنگی داشته باشند.

اکبری اضافه نمود: در طرح سی بی آر بر واگذاری امور به معلولان و جوامع محلی تاکید شده و در مرحله اول اجرای آن ارائه آموزش ها به معلولان، خانواده معلولان و افراد محل زندگی آنها مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که توانبخشی مبتنی بر جامعه سی بی آر یک طرح نیست، بلکه یک برنامه است و اعتبارات خاص خود را دارد، ادامه داد: این طرح سبب توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی و جلوگیری از مرکز محوری در ارائه خدمات است.

معاون توانبخشی بهزیستی البرز با بیان اینکه در این طرح اشتغالزایی برای معلولان در اولویت است، افزود: بهزیستی با ایجاد سازوکارهایی، اشتغالزایی برای مددجویان را در اولویت خود قرار داده و در این راستا حمایت از مشاغل خانگی، خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات به جامعه هدف را در دستور کار خود قرار داده است.

اکبری یکی از مهم ترین نتایج اجرای این طرح را فراهم کردن اشتغال پایدار برای معلولان دانست و گفت: در صورت آموزش به خانواده ها و مناسب سازی محیط می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این موضوع می تواند با ارائه آموزش های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح صرفا شامل معلولان مناطق شهری نیست، گفت: در راستای این طرح در حال شناسایی معلولان مناطق روستایی و صعب العبور استان هستیم که در مجموع 220 جامعه هدف روستایی را شامل می گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54047

به "معلولان نخاعی مناطق صعب العبور البرز شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلولان نخاعی مناطق صعب العبور البرز شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید