مردم نگران دور دوم تحریم ها نباشند، از تولیدکنندگان عذر می خواهم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه پس از بازدید از نمایشگاه توانمندیها و مرکز کسب و کار در شهرک صنعتی کاسپین قزوین در جمع خبرنگاران گفت: امروز با همه مسائل ایجاد گردیده قادریم از اعتبارات ریالی که تامین گردیده برای ایجاد اشتغال و فراوری استفاده کنیم.

مردم نگران دور دوم تحریم ها نباشند، از تولیدکنندگان عذر می خواهم

یک میلیارد دلار برای واحدهای دچار نوسان ارزی

وی اضافه نمود: بخشی از برنامه ها در حوزه صنعت است و برای واحدهای فراوریی که الان در حال فعالیت هستند پیش بینی لازم را نموده ایم و برای این که بتوانیم مواد اولیه آنها را به وسیله تسهیلات و وجوه اداره گردیده تامین کنیم امکان ارائه تسهیلات ارزان قیمت وجود دارد.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: برای برخی واحدهایی که فعال هستند ولی نوسانات ارزی و افزایش هزینه فراوری آنها را دچار مشکل نموده نیز با موافقت شورای هماهنگی سران سه قوه علاوه بر اعتبارات فبلی، معادل یک میلیارد دلار برای این واحدها اختصاص داده ایم.

بابت شوک ارزی از فراوریکنندگان عذرخواهی می کنم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآورشد: اگر شوکی به بازار وارد شد و مسائلی برای واحدهای فراوریی ایجاد کرد معذرت می خواهیم و کوشش می کنیم بسرعت آن را رفع کنیم زیرا در کشور ظرفیت های زیادی داریم که شهرک صنعتی کاسپین در قزوین یک نمونه آن است که بیانگر توانمندی ایران در فراوری و صنعت بشمار می رود.

نوبخت گفت: با همه مسائل ایجاد گردیده در کشور خوشبختانه فرصت برای سرمایه گذاری خارجی مهیا گردیده و ما هم حمایت می کنیم و در این مورد هم نمونه سرمایه گذار فرانسوی در قزوین مصداق شرایط خوب کشور برای خارجی هاست و ما هم مصمم هستیم با سیاست گذاری اصولی و درست بتوانیم با فوریت و سرعت همه مسائل واحدهای فراوریی را رفع کنیم.

وی اضافه نمود: فراوریکنندگان و مردم مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد مسائل فراوری ادامه پیدا کند.

نوبخت اظهارداشت: با یاری همه وزرای مرتبط برنامه ریزی نموده ایم و از نزدیک با واحدهای فراوریی در ارتباط هستیم و بدون تعطیلی در هیئت دولت و با کار میدانی در کوشش هستیم تا مسائل و موانع فراوری را حل کنیم و اگر در کوتاه مدت مسئله ای هست همه را حل می کنیم و از این مقطع عبور خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسید آیا برای دور دوم تحریم ها برنامه ای دارید اظهارداشت: دور دوم تحریم مربوط به نفت و بانک است و آمریکا تاکنون همه فشارهای خود را وارد نموده اما تا ماههای آینده فروش نفت انجام گردیده و اگر میزان صادرات نفت کم گردد از محل افزایش قیمت نفت این کمبود را جبران می کنیم.

درآمد نفتی 61 درصد بیشتر گردیده است

نوبخت توضیح داد: در شش ماهه سال جاری نسبت به سال قبل 61 درصد درآمد نفتی کشور افزایش یافته و بر اساس مصوب شش ماه هم 16 درصد درآمدها بیشتر گردیده است.

وی اضافه نمود: همه کوششی که ترامپ دارد انجام می دهد البته برای سایر کشورها ازجمله اعراب تحقیرآمیز است و رئیس جمهور آمریکا فکر کرد با کم کردن صادرات نفت به ما فشار می آورد اما اینگونه نیست.

معاون رئیس جمهور گفت: در بودجه سال جاری برای فروش دو میلیون و 410 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی پیش بینی نموده بودیم که تاکنون دو میلیون و 557 هزار بشکه نفت فروخته شده است.

وی درخصوص قیمت نفت هم اظهارداشت:در بودجه قیمت نفت حدود 55 دلار برآورد گردیده بود اما 70 دلار و 76 سنت فروش رفته وجنگی که آمریکا میخواست با صادرات کمتر به کاهش درآمد ما برسد محقق نشد و از این مرحله نیز بسلامت عبور می کنیم.

نوبخت در سفر دو روزه به قزوین صمن افتتاح یک واحد فراوری مواد لبنی و کلنگ زنی یک واحد فراوری ورق کارتنی و چسب و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان فردا نیز در یادواره شهدای روستای خیارج از توابع شهرستان بویین زهرا شرکت خواهد نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4398

به "مردم نگران دور دوم تحریم ها نباشند، از تولیدکنندگان عذر می خواهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم نگران دور دوم تحریم ها نباشند، از تولیدکنندگان عذر می خواهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید