مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد

به گزارش مجله سرگرمی، مظفر علیخانی در خصوص اخباری مربوط به لغو پروازهای ایرانی به افغانستان به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: با صحبت هایی که با رایزن بازرگانی ایران در افغانستان داشتیم این خبر صحت ندارد و تمام پروازها برقرار است. هیچ مسئله ای برای مسافران و کالاهای ایرانی وجود ندارد و الان هم ایران در نمایشگاه تخصصی کابل حضور دارد. اما در روزهای اخیر کشور افغانستان تدابیر کنترلی خود بر روی مسافران را افزایش داده است.

مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد

وی ادامه داد: به لحاظ مشترکات فرهنگی، زبانی، تمدنی و تاریخی پیوندهای مالی محکمی بین دو کشور بسته شده است و بسیاری از آنها به دلیل زندگی در ایران با الگوی تجارت و مصرف ما آشنا هستند. در حال حاضر نزدیک به 35 درصد واردات کالایی این کشور را ایران تامین می نماید و این جدا ازصادارت خدمات فنی - مهندسی، هنری و آموزشی است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در خصوص روابط بانکی دو کشور گفت: پیش از این بانک مرکزی افغانستان مجوز فعالیت آرین بانک را لغو نموده بود که براساس آخرین اخبار دوباره مجوز فعالیت این بانک صادر شده و در حال فراهم کردن مقدمات آغاز آن هستند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل استراتژیک بودن بندر چابهار و همچنین معافیت از تحریم های آمریکا، ایران به دو بانک افغانستانی اجازه تاسیس شعبه در بندر چابهار را داده است تا فعالان مالی دو کشور از تسهیلات آن استفاده نمایند. باید توجه داشت بندر چابهار در کنار منطقه دوقارون اهمیت بالایی برای هر دو کشور دارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71290

به "مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید