قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر

به گزارش مجله سرگرمی، تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه صنعتی شریف با قرارگیری در بین سه تیم برتر در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA دعوت به ارائه حضوری در آمریکا شد.

قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر

به گزارش خبرنگاران، تیم فراس FARAS از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با قرارگیری در بین سه تیم برتر از 15 تیم شرکت کننده در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA سال 2019 شاخه طراحی موتورهای هوایی، جهت معین نهایی مقام، دعوت به ارائه حضوری در کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا شد.

این مسابقه بین المللی درخصوص طراحی نسل آینده سیستم پیشران از نوع توربین گاز هوایی جهت به کارگیری در یک پهپاد جست وجو و نجات با مداومت پروازی بالا بوده است. موتور هدف باید نسبت به موتور پایه ازنظر بازده، مصرف سوخت، نسبت توان به وزن، ابعاد و هزینه های عملیاتی و ساخت ارتقا می یافت. درنتیجه، پهپاد مورد نظر به واسطه موتور جدید، با حفظ وزن پهپاد در حین برخواست برابر با ده هزار و پانصد پوند و سقف پروازی پنجاه هزار فوت، مداومت پروازی و برد پروازی خود را به ترتیب به بیش از 25 ساعت و 3700 کیلومتر ارتقا می دهد.

همچنین تیم فراس، پس از 10 ماه کوشش و پژوهش و علیرغم مسائل عدیده مانند عدم دسترسی به نرم افزارهای تحلیل و طراحی موتور به دلیل تحریم های ایران از سوی آمریکا، پیروز به تدوین کدهای طراحی مورد احتیاج و ارسال پیشنهادیه فنی خود و نهایتاً قرارگیری در زمره سه تیم برتر و دعوت به ارائه حضوری در کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا جهت رتبه بندی نهایی شد.

موتور توربین گاز طراحی شده توسط تیم فراس دانشگاه صنعتی شریف پیروز به طراحی یک موتور جدید با 67 درصد افزایش نسبت توان به وزن، 31 درصد کاهش مصرف سوخت ویژه و 35 درصد کاهش وزن موتور نسبت به موتور موجود شد.

محمدرضا امینی مقام (مقطع دکترا) و 9 نفر از دانشجویان ورودی 94 مقطع کارشناسی به نام های علیرضا ابراهیمی (سرگروه تیم)، امیر ناظمی، ابوالفضل ذوالفقاری نسب، حجت اعتمادیان مفرد، وحید دانش، مهدی جمشیدیها، محمدمهدی اثنی عشری، امیررضا صافی زاده و سعیده کاظم بیگی که همگی از دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف هستند، اعضای تیم فراس را تشکیل می دادند که به سرپرستی دکتر کاوه قربانیان در این دوره از مسابقات شرکت نموده اند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33105

به "قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری تیم طراحی موتور توربین گاز هوایی دانشگاه شریف در بین سه تیم برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید