ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه پکن گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می نماید برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ ان اقدام عملی انجام دهد.

ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است

ظریف روز آدینه در فرودگاه پکن در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تا کنون جامعه بین المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه داشته است.

وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا معین است باید وضعیت روابط مالی ایران عادی سازی گردد و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.

وزیر خارجه اضافه نمود: قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا ضروری است اگر جامعه بین المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ گردد باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره مند گردد.

** چین از شرکای راهبردی ایران است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد دلایل و اهمیت سفرش به چین نیز توضیح داد: چین یکی از مهمترین شرکای ایران از نظر سیاسی و مالی و از اعضای باقی مانده در برجام است به همین دلیل مهم است که در این مرحله جدید مشورت های نزدیکی با طرف چینی به ویژه در مورد تحولات اخیر، تصمیم ایران در مورد اجرای حقوقش در برجام بر اساس بند 36، روابط دو جانبه و مسایل بسیار خطرناکی که در منطقه ما امروز در جریان است انجام دهیم.

ظریف گفت: فرصت بسیار خوبی بود بعد از سفر ژاپن، توقفی هم در چین داشته باشم و بتوانم با دوستان چینی گفت و گو کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی برای گفت و گو و دیدار با مقام های بلند پایه چین درباره مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام امروز آدینه وارد فرودگاه پکن شد.

محمد جواد ظریف قرار است عصر امروز آدینه با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و در مورد روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر نموده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، راهی پکن شده بود.

**آساق**1904**

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24040

به "ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید