شهرداری منطقه 2 برای مترو قطار می خرد

به گزارش مجله سرگرمی، شهرداری منطقه 2 برای کاهش زمان حرکت قطارهای مترو در این منطقه، یک رام قطار می خرد.

شهرداری منطقه 2 برای مترو قطار می خرد

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه 2 در این باره گفت: زمان انتظار برای مسافران در ایستگاه میدان صنعت 15 دقیقه است و در این باره با شرکت مترو مذاکره نموده ایم تا شهرداری منطقه یک رام قطار(7 واگن) خریده و وارد شبکه مترو کند به این شرط که فاصله حرکت قطارها در این ایستگاه تا زیر 10 دقیقه کاهش پیدا کند.

رسول کشت پور، با اشاره به اینکه بارگذاری بیش از حد روی املاک معضل ترافیک را تشدید نموده است، اضافه کرد: ساختمان بورس که قرار بود در این منطقه آغاز به کار کند کارکرد ملی دارد اما تا مسافت زیادی در اطراف خود را تحت تأثیر ترافیک قرار می دهد. تا وقتی که پارکینگ کافی برای این ساختمان تامین نگردد اجازه کار به آن نخواهیم داد. همینطور مال هایی که هنوز سرانجام کار دریافت ننموده اند یا در مراحل ساخت هستند باید پیوست ترافیکی ایجاد نمایند زیرا در معابر نه فقط پارکینگ بلکه صف انتظار هم ایجاد می نمایند.

او بیان نمود: رانندگان در منطقه 2 باید برای رسیدن به پمپ بنزین 11 کیلومتر رانندگی نمایند و 20 دقیقه در صف بمانند. برای کاهش این زمان تا 10 دقیقه؛ احتیاج به 50 خودرو سیار توزیع بنزین و ساخت 11 پمپ بنزین کوچک و یک پمپ بنزین بزرگ داریم.

کشت پور ادامه داد: اگر از 750 هزار نفر جمعیت منطقه 200 تا 250 هزار نفر را برای تردد به زیر زمین ببریم تاثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد.

او با بیان اینکه در دوره های گذشته حدود 4 سال شهردار این منطقه بودم یادآور شد: آن موقع منطقه را با میانگین سرعت حرکت اتومبیل در بزرگراه های منطقه با 55 کیلومتر در ساعت تحویل دادم که اکنون مشاهده می گردد بزرگترین مشکل منطقه ترافیک است؛ بنابراین تمرکز خود را بر حل این مساله با محور توسعه حمل و نقل عمومی قرار دادیم.

مجوز تبدیل باغ به عمارت صادر نشده

شهردار منطقه 2 در خصوص خشک شدن درختان یک باغ در محدوده پونک و تبدیل آن به عمارت اظهارداشت: در این دوره هیچ مجوز تبدیل باغ به عمارت صادر نشده است.

به گفته وی در منطقه 2 با تعهداتی روبرو هستیم که در دوره گذشته ایجاد شده است.

کشت پور در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت های شهری به نفع همه شهروندان گفت: زباله جزء منابع درآمدی شهرداری به شمار می رود که باید به آن نگاه مالی داشته باشیم.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه 10 درصد زباله خشک توسط نرم افزاز زیست اپ جمع آوری می گردد اظهارداشت: تا 4 ماه پیش میزان درآمد شهرداری از این محل 220 میلیون تومان بود که اکنون به 2 میلیارد و 350 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه باید از زباله تر برق فراوری کرد گفت: مناطق 1 تا 4 برای احداث کارخانه 1600 تنی برای فراوری برق از زباله اعلام آمادگی نموده ایم.

  • ورود دوچرخه های برقی به منطقه

شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه سری چهارم پروژه های منطقه تا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد گفت: این پروژه ها شامل تصفیه خانه، نیروگاه 1 مگاواتی و دوچرخه های برقی است.

وی در ادامه با بیان اینکه 585 میلیارد تومان بدهی از دوره گذشته به جا مانده بود اظهارداشت: طی این مدت 25 درصد از بدهی ها پرداخت و تمام پروژه هایی که تعطیل شده بودند فعال شدند.

کشت پور اضافه کرد: همچنین پیروز شدیم املاک و مستغلاتی که از دست شهرداری خارج شده بود را پس بگیریم و میزان درآمد از این محل را به 340 میلیارد تومان برسانیم.

کشت پور در ادامه با تاکید بر اینکه منطقه 2 مستعد ساخت مال های بزرگ است، گفت: در 12 سال گذشته مال های زیادی ساخته شده، اما این کار در جایی صورت گرفته که مطالعات ترافیکی صورت نگرفته و به همین خاطر از زمان روی کار آمدن

شورای پنجم اجازه احداث هیچ مرکز خرید بزرگی را ندادیم، چون در حال حاضر سرانه تجاری منطقه کافی است.

او با بیان اینکه از مالکین فعال خواسته ایم تا پیوست ترافیکی ارائه دهندتصریح کرد: در خصوص کسانی که سرانجام کار نگرفته بودند صدور سرانجام کار را موکول به دریافت پیوست ترافیکی کردیم و برای ساختمان های درحال ساخت هم شرایط سخت تری را در نظر گرفتیم.

شهردار منطقه 2 در خصوص وضعیت گودهای منطقه گفت: 21 گود را مشخص تکلیف کردیم و بقیه را هم از لحاظ شرایط خاص آن ها پایش می کنیم و در کنار آن هم اقدامات تامینی انجام می دهیم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35871

به "شهرداری منطقه 2 برای مترو قطار می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری منطقه 2 برای مترو قطار می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید