راه اندازی آزمایشی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتس اپ

به گزارش مجله سرگرمی، سرویس پیغام رسان واتس اپ قابلیت جدیدی را آزمایش می نماید که جست و جوی شرکتها در داخل واتس اپ را امکان پذیر می نماید.

راه اندازی آزمایشی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتس اپ

به گزارش خبرنگاران، آزمایش این قابلیت که به کاربران امکان می دهد فروشگاهها و خدمات را به وسیله یک دایرکتوری در واتس اپ جست و جو نمایند، در سائوپالوی برزیل انجام می گیرد. این قابلیت در راستای کوشش فیس بوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویسهایش عرضه می گردد.

مت آیدیما، نایب رییس پیغام رسانی تجاری فیس بوک در مصاحبه ای گفت: این قابلیت می تواند شیوه اولیه ای باشد که افراد یک فرایند تجاری را در واتس اپ آغاز نمایند.

واتس اپ برخلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود نمایش نمی دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکتها شماره واتس اپ خود را در بسته بندی یا وب سایتها با استفاده از تبلیغات فیس بوک تبلیغ می کردند تا کاربران را در واتس اپ جلب نمایند.

این سرویس پیغام رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکتهای کوچک و یک رابط کاربری برای شرکتهای بزرگتر به منظور اتصال به سیستمشان، به اندازه فزاینده ای در حال جلب کاربران تجاری است.

رونق پیدا کردن خرید آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا باعث شد فیس بوک قابلیتهای خرید درون برنامه ای را در همه اپلیکیشنهای خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ژوئن اعلام نمود قابلیت فروشگاههای فیس بوک (شاپس) در چندین کشور به واتس اپ توسعه پیدا می نماید. در سالهای اخیر واتس اپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارتهای خرید را راه اندازی نموده است.

واتس اپ اعلام نمود تست تازه شامل هزاران شرکت در بخشهایی مانند غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در بعضی از محلات سائوپالو می گردد. آیدیما گفت: هند و اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.

این شرکت که در پی به روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبرو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به علت نقض حریم خصوصی جریمه شد، اعلام نمود به جست و جو یا نتایج جست و جوی کاربران به وسیله قابلیت دایرکتوری تازه دسترسی نخواهد داشت.

آیدیما احتمال این که در آینده تبلیغات درون برنامه ای در واتس اپ معرفی گردد را منتفی ندانست. وی گفت: واتس اپ بعلاوه به مدلهای غیرتبلیغی مانند ساخت نرم افزار برای یاری به شرکتها به منظور مدیریت خدماتشان به وسیله اپلیکیشنهای فیس بوک علاقمند است.

بر اساس گزارش رویترز، این سرویس پیغام رسان در سال 2014 در قراردادی به ارزش 19 میلیارد دلار به وسیله فیس بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیتهایش عملکرد کندی داشته است.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158407

به "راه اندازی آزمایشی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتس اپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتس اپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید