رئیس جمهور آلمان: دموکراسی لیبرال زیر سوال قرار گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور آلمان در سخنانی به مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین از همگان خواست که برای آزادی و دموکراسی و انسجام اروپایی کوشش نمایند.

رئیس جمهور آلمان: دموکراسی لیبرال زیر سوال قرار گرفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در سخنانی به مناسبت سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از شهروندان اروپایی خواست برای آزادی و دموکراسی در اروپا و انسجام کشورهای اروپایی کوشش نمایند. به گفته وی مدت طولانی 9 نوامبر 1989 به عنوان نقطه عطف تحولات دوران به حساب می آمد، اما امروزه آینده بسیار نامشخص تر از قبل است. دموکراسی لیبرال به چالش کشیده شده و زیر سوال قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: افرادی شجاع در سال های 1989 آزادی و اتحاد اروپا را ممکن ساختند و این در تاریخ این قاره بی نظیر است.

وی که در صرف ناهار با رهبران کشورهای لهستان، اسلواکی، چک و مجارستان سخن می گفت همچنین با توجه به تنش ها و شکاف ها در اتحادیه اروپا گفت: هیچ اروپای بروکسل، اروپای برلین و پاریس، اروپای بوداپست، ورشو، پراگ و براتیسلاوا وجود ندارد، بلکه اروپای ما اروپای شماست و اروپای شما اروپای ماست. ما تنها یک چیز مشترک داریم.

وی از سران کشورهای اروپایی که در نشست امروز با آن ها سخن می گفت درخواست کرد که بگذارید انسجام ما حفظ گردد و شرایطی را ایجاد کنیم که اطمینان حاصل کنیم که اختلافات ما غیر قابل حل نیست.

وی اضافه نمود: سقوط دیوار برلین یک گذشته پر از ظلم و سرکوب را از آینده در آزادی و راه خطای دیکتاتوری را از پیروزی آینده لیبرال دموکراسی جدا کرد.

رئیس جمهور آلمان با تاکید بر اینکه همه امیدها در اتحادیه اروپا هنوز به دست نیامده و همه چیز محقق نشده است گفت: آزادی و دموکراسی، رفاه و انسجام اروپایی همچنان از اهداف اصلی وسطح بالای ما هستند. این اهداف ما را می طلبند، این اهداف شجاعت و اراده ما را می طلبند. آن ها پشتکار و صبر ما را می طلبند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم به مناسبت سی امین سالگرد سقوط دیوار برلین در سخنانی تاکید نمود که اتحاد دوباره آلمان هنوز به 20 سال دیگر زمان احتیاج دارد.

30سال از فروپاشی دیوار شهر برلین می گذرد. به این مناسبت به مدت یک هفته در پایتخت آلمان جشن بزرگی گرفته خواهد شد. مسئولین این جشن گفتند که برلین به صحنه کنسرت خوانندگان سرشناس دنیا تبدیل خواهد شد.

فرو ریختن دیوار برلین یکی از مهم ترین حوادث تاریخی آلمان و دنیا در عصر معاصر به شمار می آید. از سال 1961 تا 1989 دیوار برلین نه تنها یک شهر، بلکه دنیا را به دو بخش تقسیم نموده بود.

امروزه تنها در چند نقطه از برلین بقایای دیوار قابل مشاهده است. اما آنچه شهر برلین برای سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین در نظر گرفته زنده کردن یاد این حادثه تاریخی است. انتظار می رود ده ها هزار نفر در جشن برلین شرکت نمایند.

30سال پس از فرو ریختن دیوار برلین، هم چنان تفاوت های زیادی میان ایالت های غربی و شرقی آلمان وجود دارد. این فاصله خود را در موارد مختلف از جمله دستمزدها و میزان رشد و پیشرفت مالی آشکار می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58606

به "رئیس جمهور آلمان: دموکراسی لیبرال زیر سوال قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آلمان: دموکراسی لیبرال زیر سوال قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید