دو مورد عملیات ساخت و ساز و تخریب غیرمجاز آثار فرهنگی در استان آذربایجان غربی متوقف شد

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی از دائر بودن گشت های مستمر سرکشی از آثار تاریخی در ایام تعطیلات نوروزی اطلاع داد.

دو مورد عملیات ساخت و ساز و تخریب غیرمجاز آثار فرهنگی در استان آذربایجان غربی متوقف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، سرهنگ حسن محمدی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور، همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی می باشد که در این راستا با برنامه ریزی های اجرا شده پرسنل این یگان بصورت شیفت های 24 ساعته در موزه ها حضور خواهند داشت.

وی اضافه نمود: با توجه به حساسیت موضوع حفاظت از آثار تاریخی، نظارت و سرکشی های مستمر از آثار ، ابنیه و تپه های تاریخی استان در دستور کار پرسنل یگان حفاظت در ایام تعطیلات نوروزی واقع شده است.

محمدی گفت: در این راستا با سرکشی های مستمر اکیپ های عملیاتی از آثار تاریخی، یک مورد عملیات ساخت و ساز غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و امور حقوقی اداره کل در عرصه حریم تپه شایگان در شهرستان مهاباد متوقف شد.

وی همچنین اضافه نمود: در شهرستان ارومیه نیز تعدادی از افراد سودجو با سوء نیت و به زعم خود استفاده از تعطیلات و مشغله کاری در این ایام، قصد عملیات تخریب غیر مجاز در تپه باستانی لک در شهرستان ارومیه را داشتند که با هوشیاری پرسنل یگان حفاظت، سریعا قبل از هرگونه اقدامی عملیات متوقف و موضوع با حضور عوامل انتظامی 110 صورتجلسه و پرونده به وسیله امور حقوقی مورد پیگیری نهاده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی در سرانجام از عموم مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ارائه هرگونه اطلاعات در حوزه جرائم میراث فرهنگی، موضوع را به شماره تماس 09662 قرارگاه نوروزی یگان منعکس کنند.

وی همچنین اضافه نمود: در استان آذربایجان غربی نیز شماره تلفن های ثابت شبانه روزی 04433448022 - 04432244739 آماده پاسخگویی در حوزه جرائم میراث فرهنگی است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39827

به "دو مورد عملیات ساخت و ساز و تخریب غیرمجاز آثار فرهنگی در استان آذربایجان غربی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مورد عملیات ساخت و ساز و تخریب غیرمجاز آثار فرهنگی در استان آذربایجان غربی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید