دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، دو فضانورد با سابقه ناسا به نام های باب بنکن و داگ هرلی با فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به فضا اعزا م شدند. بنکن و هرلی اکنون در پرواز آزمایشی دراگون به نام دمو 2 پرواز می نمایند.

دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران ، دو فضانورد با سابقه ناسا به نام های باب بنکن و داگ هرلی با فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به فضا اعزا م شدند. بنکن و هرلی اکنون در پرواز آزمایشی دراگون به نام دمو 2 پرواز می نمایند.

براساس این گزارش ، امروز بعد از حدود 19 ساعت حالت گذار، این دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رسید و به آزمایشگاه در حال سیر در مدار و فرآیند اتصال دراگون با ایستگاه فضایی حدود ساعت 19 به وقت تهران انجام خواهد شد، گرچه ممکن است این زمان تغییر کند.

گفتنی است ، هرلی در مخابره پیامی به تیم ماموریت اسپیس ایکس در هاتورن کالیفرنیا، گفته است امیدواریم که راندوو با ایستگاه فضایی امروز انجام گردد. بر اساس این خبر اتصال دراگون به ایستگاه فضایی به صورت زنده در وب سایت ناسا به آدرس https://www.nasa.gov/live/ پخش خواهد شد.

گفتنی است ، امروز درگاه کپسول گروه پرواز دراگون باز خواهد شد و مکانیک اتصال به ایستگاه به ایستگاه فضایی تحقق خواهد یافت. دراگون به صورت اتوماتیک خود را به ایستگاه فضایی متصل می نماید اما این کار به صورت دستی توسط فضانوردان نیز در صورت ضرورت قابل کنترل است اما حتی بعد از اتصال کپسول دراگون به ایستگاه فضایی نیز بنکن و هرلی در فضاپیما خواهند بود زیرا دریچه وسیله حدود ساعت 21:15 به وقت تهران باز خواهد شد که بیش از دو ساعت پس از اتصال خواهد بود. آن گاه هرلی و بنکن به همکاران خود از ناسا، کریس کاسیدی و فضا نوردان روس، آناتولی ایوانشین و ایوان واگنر که از آوریل امسال در مدار هستند، خواهند پیوست.

پنج نفر گروه پرواز فضایی مراسم خوش آمد گویی را در ساعت 21:35 به وقت تهران در مدار برگزار خواهند و رسما این پرواز تاریخی جشن خواهند گرفت. این در حالی است که بنکن و هرلی، یک تا چهار ماه در آزمایشگاه مداری کار خواهند کرد و زمان دقیق آن با آمادگی کپسول بعدی دراگون اسپیس ایکس تعیین خواهد شد.

شایان ذکر است که شرکت اسپیس ایکس شرکتی خصوصی در ایالات متحده امریکاست. این شرکت کارهای بزرگی در زمینه فضایی انجام داده است. ارسال رباتیک بار به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا از سال 2012 از جمله فعالیت های این شرکت است. بنابراین در توانمندی این شرکت برای انجام قرار دادهای دیگر و اجرای ماموریت های مختلف در مدار زمین اعتماد زیادی وجود دارد.

پرتاب اخیر، اولین اعزام فضانورد از ایالات متحده امریکا پس از 9 سال اجرا شده است و حاصل کوشش هایی است که برای بیش از یک دهه برای ارتقا فضاپیماهای قبلی برای انتقال فضانوردان ناسا اجرا شده است. برنامه خدمات حمل و نقل مداری تجاری ناسا از سال 2005 آغاز شده است که توسعه وسایل تجاری انتقال بار به فضا را حمایت می نماید و فضاپیمای اصلی دراگون اسپیس ایکس نیز تحت همین پشتیبانی بوده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93664

به "دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو فضانورد ناسا با فضا پیمای دراگون، در راه ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید