دعوت از 20 گروه موسیقی و آیینی برای حضور در جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: 20 گروه موسیقی و آیینی از سراسر کشور برای شرکت در این دوره از جشنواره دعوت شدند.

دعوت از 20 گروه موسیقی و آیینی برای حضور در جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان

احمد تجری روز پنجشنبه 9 آبان ماه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس گفت: سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی گردشگری کشور از 21 تا 24 آبان به میزبانی گرگان و 26 تا 29 آبان در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

او افزود: امسال در اجرای برنامه های جشنواره از جمله موسیقی بازنگری و تلاش شده است از گروه های با سطح فعالیت کیفی تر دعوت شود و همچنین اولویت دعوت از هنرمندان صنایع دستی استان های کشور، داشتن مهر اصالت است.

معاون گردشگری استان گلستان اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، 20 گروه موسیقی و آیینی از اقوام مختلف کشور که پنج گروه آن از جمله ترکمن، سیستانی، کتول و مازنی از گلستان و بقیه از سایر استان ها هستند، برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت شده اند.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس شرایط خوبی را فراهم کرده تا مردم شرق و غرب استان با دسترسی راحت تر با ظرفیت های هنرمندان عرصه موسیقی، صنایع دستی و در کنار آن آداب و رسوم اقوام مختلف کشور آشنا شوند.

تجری یادآور شد: با توجه به اینکه امسال سومین دوره برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام در شهرستان گنبدکاووس است از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم همانند دوره های پیشین هماهنگی لازم را برای اجرای پیروز این جشنواره در محل سالن ورزشی المپیک این شهرستان داشته باشند.

به گفته دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان، از ماه ها قبل هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و کشور در رابطه با زمان برگزاری این جشنواره اجرا شده و به طور قطع حضور تورهای گردشگری برای بازدید این دوره از جشنواره افزایش خواهد یافت.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: دنیای سفر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56736

به "دعوت از 20 گروه موسیقی و آیینی برای حضور در جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از 20 گروه موسیقی و آیینی برای حضور در جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید