درخواست مرکل از اردوغان؛ ترکیه سواستفاده نکند

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: صدر اعظم آلمان اظهار داشت که رئیس جمهوری ترکیه نباید برای ابراز نارضایتی خود از مساله پناهجویان سوء استفاده کند.

درخواست مرکل از اردوغان؛ ترکیه سواستفاده نکند

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در برلین اعلام نمود: برایم قابل فهم است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای مقابله با بحران پناهجویان به یاری بیشتر از سوی اروپا احتیاج دارد اما وی نباید برای ابراز نارضایتی خود از مساله پناهجویان سوء استفاده کند.

بیش از ده ها هزار مهاجر که بیشتر آنها از سوریه و کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله افغانستان هستند به مرزهای مشترک ترکیه با یونان و بلغارستان رسیدند و آن دو از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

صدر اعظم آلمان عنوان نمود: من می دانم ترکیه با چالش بسیار بزرگی در مورد ادلب رو به رو است و توسل اردوغان و دولتش به پناهجویان برای ابراز نارضایتی خود قابل قبول نیست.

صدراعظم آلمان تاکید نمود: برای نجات جان صدها هزار سوری آواره در مرز ترکیه به ایجاد منطقه امن در ادلب احتیاج داریم.

مرکل همچنین توضیح داد: اتحادیه اروپا و ترکیه باید مذاکراتشان در مورد توافقات مربوط به پناهجویان را از سر بگیرند و آلمان آماده یاری به ترکیه در این خصوص است.

آنگلا مرکل طی سخنانی در نشست رسانه ای یازدهمین اجلاس ادغام راجع به اوضاع شرایط مهاجران در مرز ترکیه-یونان گفت: آتش بس باید در ادلب برقرار گردد. برای نجات جان صدها هزار سوری در مرز این کشور با ترکیه به منطقه امن احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: اتفاقات اخیر نشانه اهمیت توافق نامه ترکیه-اتحادیه اروپاست. آنکارا با پذیرش مهاجران بسیاری نقش مهمی را ایفا نموده است. حوادث اخیر ادلب شرایط ترکیه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مرکل ضمن اشاره به تماس تلفنی خود با امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری فرانسه و روسیه در هفته های اخیر اظهار کرد: شرایط سخت ترکیه بابت میزبانی از حدود سه میلیون سوری و یک میلیون افغان و ایرانی را درک می کنم. با رجب طیب اردوغان نیز درباره یاری های بشردوستانه به پناهجویان در سوریه و آتش بس صحبت کردیم.

از دیدگاه او، اتحادیه به اندازه کافی به ترکیه یاری ننموده است. طبیعی است که دولت ترکیه و اردوغان توقع حمایت بیشتری از اروپا داشته باشند. ترکیه مسؤولیت مهمی در قبال ادلب دارد. باید با دولت این کشور درباره پناهجویان رایزنی و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر، دفتر کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان اعلام نمود که وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد بحران مهاجران که مرزهای یونان با ترکیه شاهد آن است، گفت وگو نموده است.

310311

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74148

به "درخواست مرکل از اردوغان؛ ترکیه سواستفاده نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مرکل از اردوغان؛ ترکیه سواستفاده نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید