داستان کوتاه با ذهن ما چه می نماید؟

به گزارش مجله سرگرمی، در همه جای جهان وقتی افراد در مکان های شلوغ حضور می یابند و معطل می شوند، احساس تنش هم افزایش می یابد. بر همین اساس به عنوان مثال در بعضی کشورها از نواختن موسیقی در ایستگاه های پرتردد استقبال می گردد چرا که این کار یاری می نماید تا افراد تنش کمتری را تجربه نمایند و فضای آرام تر به معنای مدیریت بهتر رفت و آمدهاست. از این منظر قرار دادن این دستگاه ها در مراکز پرتردد، می تواند یاری نماینده باشد. تصمیمی که فرانسوی ها و به تازگی چند کشور دیگر هم، آن را اجرایی نموده اند.

داستان کوتاه با ذهن ما چه می نماید؟

یک شرکت فرانسوی دستگاه هایی فراوری نموده است که به طور رایگان با هدف افزایش سرانه مطالعه مردم به جای استفاده از تلفن همراه، داستان کوتاه در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این خبر در چند روز اخیر، مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته است و از آن به عنوان یک شیوه خوب برای فرهنگ سازی یاد می گردد. در خور ذکر است که این داستان ها بر اساس زمان مورد احتیاج برای مطالعه به سه شکل ارائه می شوند؛ یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و پنج دقیقه ای. چند سال قبل فراوری این دستگاه ها در فرانسه آغاز شده و حالا علاوه بر فرانسه در بعضی شهرهای آمریکا، کانادا و انگلیس این دستگاه ها در مکان های پرتردد قرار داده شده اند. نویسندگان داستان های کوتاه مورد استفاده، افراد ناشناسی هستند که در فراخوان مسابقه برگزار شده توسط شرکت فراورینماینده، آثار خود را ارسال نموده اند و داستان شان انتخاب شده است.

مزایای مطالعه داستان کوتاه

با توجه به توضیحات ارائه شده، حالا این سوال پیش می آید که آیا خواندن داستان کوتاه به این شکل می تواند فایده ای هم برای خوانندگان داشته باشد؟ پاسخ این سوال با توجه به نکاتی که در ادامه مطلب مطرح خواهد شد، مثبت به نظر می رسد.

کسب آرامش در میانه شلوغی ها

در همه جای جهان وقتی افراد در مکان های شلوغ حضور می یابند و معطل می شوند، احساس تنش هم افزایش می یابد. بر همین اساس به عنوان مثال در بعضی کشورها از نواختن موسیقی در ایستگاه های پرتردد استقبال می گردد چرا که این کار یاری می نماید تا افراد تنش کمتری را تجربه نمایند و فضای آرام تر به معنای مدیریت بهتر رفت و آمدهاست. از این منظر قرار دادن این دستگاه ها در مراکز پرتردد، می تواند یاری نماینده باشد. تصمیمی که فرانسوی ها و به تازگی چند کشور دیگر هم، آن را اجرایی نموده اند.

تقویت مهارت های زبانی و چند مهارت دیگر

داستان های کوتاه شاید نتوانند ما را به افرادی خوره کتاب تبدیل نمایند اما می توانند فوایدی برای ما داشته باشند. در صورت داشتن کیفیت قابل قبول، این داستان ها می توانند دایره واژگان ما را تا حدی افزایش دهند، به تقویت خلاقیت منجر شوند و البته تمرینی برای دیدن موضوعات از زاویه ای جدید برای ما باشند. البته این فواید مختص داستان های کوتاه نیست و شما با خواندن کتاب می توانید از چنین مزایایی منتفع شوید. با این حال و اگر تصور می کنید که زمان زیادی برای مطالعه ندارید، خواندن داستان کوتاه برای آغاز، یک تصمیم اصولی به نظر می رسد.

متوقف کردن نشخوار ذهنی

نشخوار ذهنی یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن دست به گریبان اند؛ آن ها اتفاقات ناخوشایندی را که برایشان اتفاق افتاده، بارها و بارها در ذهن مرور می نمایند و البته هر بار ناراحت تر از قبل، با ناامیدی به اوضاع خود نگاه می نمایند. یکی از فنونی که برای شکستن این دور باطل به افراد توصیه می گردد، پرت کردن حواس است. بازی با گوشی تلفن در بسیاری از مواقع نمی تواند باعث گردد تا افراد ناراحتی خود را فراموش نمایند اما در مقابل خواندن داستان اغلب می تواند از عهده این وظیفه به خوبی بر بیاید. وقتی افراد این امکان را داشته باشند تا در راه رفتن به سرِ کار یا برگشت از آن، با خواندن داستان، بین خود و اتفاقات ناخوشایند قبلی فاصله بیندازند، با این کار می توانند هم در سر کار زودتر روی وظایف خود تمرکز نمایند و هم بعد از بازگشت به خانه، حال بهتری خواهند داشت.

ترغیب برای نوشتن

بسیاری از افراد دوست دارند که دست به قلم ببرند و ایده هایی را که در ذهن دارند، بر کاغذ بیاورند اما به دلیل نداشتن اعتماد به نفس و نگرانی از بازخورد دیگران، گاهی فرد تا سال ها جرئت قلم به دست دریافت ندارد. خواندن داستان هایی کوتاه از نویسندگانی معمولی می تواند تا حدی ترس و نگرانی افراد در این زمینه را کاهش و به آن ها انگیزه دهد تا سراغ این آرزو فرایند. البته توجه داشته باشید که خواندن کتاب و داستان های متنوع به هر ترتیبی که باشد، یکی از کارهایی است که به علاقه مندان نویسندگی به صورتی جدی توصیه می گردد.

ما که چنین دستگاه هایی نداریم، چه کنیم؟

این روزها کتاب های الکترونیک متنوعی موجود است. نسخه های صوتی بعضی کتاب ها هم در دسترس است. هر دوی این گزینه ها، راهی مناسب برای پر کردن زمان های مرده ای است که ما هر روز در رفت و آمد به سر کار، دانشگاه یا دیگر فعالیت ها در خیابان ها صرف می کنیم. با انتخاب هوشمندانه محصولاتی از این دست، می توانید هم از فوایدی که گفته شد، استفاده کنید و هم البته افتخار کنید که برخلاف نسخه فرانسوی ها، شما برای استفاده بهینه از این زمان ها، زباله های کاغذی فراوری ننموده اید.

خراسان

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: انتخاب
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79774

به "داستان کوتاه با ذهن ما چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان کوتاه با ذهن ما چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید