خیز اتاق جنگ ساکت آمریکا برای همراه کردن آسیا با تحریم های ایران

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات مالی خزانه داری آمریکا در تلاشی جدید برای همراه کردن کشورهای آسیایی با تحریم ها علیه ایران به این منطقه سفر کرده است.

خیز اتاق جنگ ساکت آمریکا برای همراه کردن آسیا با تحریم های ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیگال مندلکر رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ ساکت این کشور برای نبرد با ایران شهرت یافته امروز (جمعه) در سنگاپور با مقامات این کشور درباره تحریم های واشنگتن علیه ایران و حتی ونزوئلا صحبت کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات اقتصادی که اخیرا نیز در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت و فعالیت های نهاد تحت امرش برای مقابله با ایران را تشریح کرده بود، حالا به آسیا سفر کرده و به نظر می رسد گام بلندی را برای همراه کردن برخی کشورهای آسیایی با تحریم ها علیه ایران برداشته است.

این مقام ارشد مرتبط با تحریم های آمریکا در وزارت خزانه داری این کشور قرار است در روزهای آینده با مقامات دولتی در مالزی، سنگاپور و هند درباره تحریم ها علیه ایران گفت وگو کند.

وی امروز گفت، آمریکا علاقه مند است تا شاهد باشد که مالزی، سنگاپور و دیگر کشورهای آسیایی به طور کامل از جابه جایی غیرقانونی نفت ایران و تدابیر این کشور برای دور زدن تحریم ها آگاه هستند.

رئیس دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی خزانه داری آمریکا ادامه داد: بسیار مهم است که کشورهای آسیایی دید جامعی در خصوص روش های مختلفی که ایران برای فریب جامعه بین المللی در ارتباط با جابه جایی نفت خود به کار می برد، داشته باشند.

خانم مندلکر همچنین به خبرنگاران در سنگاپور گفت که آمریکا در هفته جاری فشار حداکثری بیشتری را بر ایران تحمیل کرده است. وی صراحتا گفت: این سفر به دنبال یک سری اقدامات و فشارهای شدید علیه ایران انجام می گیرد. تنها طی یک هفته گذشته، اقداماتی علیه دانشمندان هسته ای و برخی سازمان های ایران و برخی چهره های مهم در نهادهای هسته ای این کشور وضع شده است.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا شرح داد که اقدامات هفته گذشته واشنگتن علیه شبکه ای مرتبط با شرکت های مستقر در ایران، امارات عربی متحده و ترکیه اجرا شده است.

وی علاوه بر این اشاره کرد که امروز با مقامات بانک مرکزی سنگاپور دیدار کرده و در نظر دارد تا با وزرای کشور، دارایی و تجارت سنگاپور نیز دیدار و گفت وگو کند.

این مقام ارشد مرتبط با تحریم های آمریکا در وزارت خزانه داری این کشور علاوه براین تأکید کرد که در دیدار با مقامات کشورهای مالزی، سنگاپور و هند در روزهای آینده در خصوص آنچه از آنها با عنوان ریسک های انکارناپذیر در مواجهه با ایران یاد کرده، گفت وگو خواهد کرد.

مندلکر که در حال حاضر در سنگاپور است، در رابطه با اقدامات آمریکا علیه کاراکاس در بحبوحه ناآرامی های اخیر در ونزوئلا نیز تأکید کرد، واشنگتن در تلاش است تا فشاری حداکثری را بر دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعمال کند.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی آمریکا در سال 2004 در داخل وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شد و مرکز طراحی جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورهای ناهمسو با سیاست های کلان آمریکا را تشکیل می هد.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: 1-دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفاک) 2- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل 3- دستیار وزیر در امور تأمین اقتصادی تروریسم و 4- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم اقتصادی.

سی ان ان در گزارشی دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان تأکید کرده که فعالیت های این دفتر معمولا بدون جاروجنجال انجام می شود اما اثرگذار است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت ماه 1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه داری آمریکا گفت تحریم های هسته ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

ص

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45910

به "خیز اتاق جنگ ساکت آمریکا برای همراه کردن آسیا با تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز اتاق جنگ ساکت آمریکا برای همراه کردن آسیا با تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید