خبرنگاران ورزشکار شیرازی به المپیک توکیو نزدیک تر شد

به گزارش مجله سرگرمی، شیراز- خبرنگاران- سعیدرضا کیخا، عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران با کسب مدال نقره جهانی، یک گام دیگر به المپیک 2020 تو کیو نزدیک تر شد.

خبرنگاران ورزشکار شیرازی به المپیک توکیو نزدیک تر شد

کیخا، شنبه در رقابت های جام دنیای ژیمناستیک که به میزبانی ملبورن استرالیا برگزار گردید و سهمیه المپیک محسوب می گردد، با امتیاز 400 /14 به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا امتیاز خود را برای رسیدن به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا افزایش دهد.

در صورتی که کیخا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند، نخستین ورزشکار از استان فارس در رشته ژیمناستیک است که به این افتخار دست می یابد.

این ورزشکار شیرازی که چندین حرکت ابداعی را در اسباب خرک حلقه در فدراسیون دنیای به ثبت رسانده است باید برای المپیکی شدن در 2 دوره مسابقه دنیای که به ترتیب در باکو آذربایجان و دوحه قطر برگزار می گردد بتواند امتیاز خود را بیشتر و جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

در اسباب خرک حلقه، نفر اول رده بندی (رنکینگ) از کشور تایوان در رقابت های قهرمانی دنیا به مقام نخست رسید و سهمیه المپیک را کسب کرد.

همچنین ورزشکارانی از کشورهای چین و ژاپن در رده بندی با اختلاف اندک بالاتر از سعیدرضا کیخا قرار دارند اما ژیمناست چینی با توجه به اینکه هم وطنش در دارحلقه سهمیه اول را کسب نموده از رده بندی خرک حلقه حذف خواهد شد تا شانس کیخا بیشتر گردد.

کیخا باید در 2 ملاقات باقی مانده دنیای که در شهر باکو (مرکز جمهوری آذربایجان) و دوحه (مرکز کشور قطر) تا انتها استفند 98 برگزار می گردد با تمام قوا شرکت کند چرا که حریفان دیگری از کشورهای ارمنستان، فرانسه و کرواسی در تعقیب او هستند تا رویای کسب سهمیه المپیک به واقعیت تبدیل گردد.

هم اینک سی و یک دوره از رقابت های المپیک تابستانی سپری شده و ژیمناستیک ایران فقط در المپیک 1948 لندن و 1964 ژاپن، بدون دریافت سهمیه در این رقابت ها حاضر شد اگرچه موفقیتی نیز کسب نکرد.

از آن موقع 55 سال می گذرد و ژیمناستیک ایران هنوز طعم حضور در المپیک را نچشیده است، باید منتظر بمانیم و ببینم آیا کیخا می تواند رکورد 55 ساله را بشکند؟.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71542

به "خبرنگاران ورزشکار شیرازی به المپیک توکیو نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزشکار شیرازی به المپیک توکیو نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید