خبرنگاران نگرانی بابت دفن زباله های عفونی در استان سمنان وجود ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: زباله های عفونی و بیمارستانی در سراسر استان به روش اصولی و براساس دستورالعمل بهداشتی، پس از بی خطرسازی و حمل ایزوله، در عمق 2 متری دفن می گردد.

خبرنگاران نگرانی بابت دفن زباله های عفونی در استان سمنان وجود ندارد

امیر عبدوس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: طبق دستورالعمل های بهداشتی پسماندهای پزشکی پس از بی خطرسازی با دستگاه اتوکلاو با خودروهای مخصوص به محل دفن منتقل می گردد.

وی ادامه داد: در دفن زباله های عفونی پس از بی خطرسازی ز،باله در عمق 2 متری دفن و سپس به ارتفاع نیم متر زباله های عفونی با آهک پوشانده می گردد وسپس به ارتفاع نیم متر خاک روی لایه آهک را می پوشاند.

وی بیان نمود: پسماندهای پزشکی در سراسر استان سمنان به جز شهر سمنان به روش کاملا بهداشتی و اصولی دفن می گردد و هیچ نگرانی وجود ندارد.

عبدوس اعلام نمود: شهر سمنان مجهز به دستگاه زباله سوز است و خاکستر زباله های عفونی و بیمارستانی در سمنان پس از سوزانده شدن در دستگاه های زباله سوز، طبق دستورالعمل بهداشتی دفن می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان توضیح داد: دستگاه زباله سوز در جنوب شهر سمنان واقع است.

در شرایط عادی سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در استان سمنان فراوری می گردد که اجرای طرح خنثی و بی خطرسازی این زباله ها در بیمارستان ها انجام می گردد و در زمان حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، زباله های عفونی در استان سمنان افزایش یافته است و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی یکی از دغدغه های مردم استان است که خبرنگار خبرنگاران موضوع را آنالیز نموده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80059

به "خبرنگاران نگرانی بابت دفن زباله های عفونی در استان سمنان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی بابت دفن زباله های عفونی در استان سمنان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید