خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: مشکل واحدهای تولیدی، بنیانی حل شود

به گزارش مجله سرگرمی، شیراز- خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت:رفع مشکل واحدهای تولیدی به شکل موقت، گره ای از مشکل آنها نمی گشاید بلکه ضروری است این مسائل به صورت کارشناسی بررسی و با حمایت مسوولان به شیوه ای بنیانی حل شود.

خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: مشکل واحدهای تولیدی، بنیانی حل شود

جمال رازقی، پنجسنبه در نشست با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در شیراز اضافه کرد: باید بکوشیم فضایی در استان فراهم شود که واحدها و بنگاه ها بتوانند با کمترین مشکل در آن فعالیت کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

وی گفت: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی آن موضوع مهمی است که از سوی این نهاد با جدیت دنبال می شود و این مهم می تواند، نقطه اشتراکی برای هم افزایی و تعامل بیشتر در استان باشد.

رازقی ادامه داد: باور داریم که مسایل مربوط به بخش اقتصاد استان باید به شکل کارشناسی و تخصصی دنبال شود اما انجام این امر برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار استان، نیاز به شفافیت و در دسترس بودن اطلاعات دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه نقش مهمی دارد.

وی گفت: بسیاری از سیاست گذاری ها و آمارها در بخش های اقتصادی مانند اشتغال، دریافت اقتصادیات و نظام بانکی با مسائلی روبرو است که تاثیر آن مستقیم بر منافع ملی و بخش اقتصاد و تولید کشور است که این مسایل باید به شکل ریشه ای، کارشناسی و عارضه یابی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان نمود: همچنین جلوگیری از موازی کاری فعالیت ها به ویژه در حوزه های پژوهشی، توسعه ای و اقتصادی استان از دیگر زمینه های همکاری بین اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس است که آثار این فعالیت ها می تواند در بخش اقتصاد کشور گره گشا باشد.

رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی خود، اقداماتی در حوزه های پژوهشی، حقوقی و قضایی و تشکل های صادراتی را انجام می دهد که رویکرد ما در فعالیت ها کاهش مسائل فعالان بخش خصوصی استان و رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است.

وی گفت: ظرف چند سال اخیر، فعالیت های پژوهشی کاربردی در دستور کار اتاق بازرگانی فارس قرار گرفت و در این زمینه دبیرخانه شورای پژوهشی متشکل از 9 هسته پژوهشی و با همکاری بیش از 120 استاد دانشگاه استان، فعالان بخش خصوصی و کنندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی این استان فعال است.

او اضافه کرد: همچنین دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی نیز به شکل تخصصی، بخش های مختلف اقتصادی و مطالبات فعالان اقتصادی استان را دنبال می کند و فعالیت های تخصصی در کمیسیون های اتاق که عمدتا حاصل انتظارات بخش خصوصی و رفع مسائل آنهاست، ورودی شورای پژوهش و یا شورای گفت و گو هستند.

همکاری مدیریت و برنامه ریزی و اتاق بازرگانی فارس، فرایند توسعه استان را شتاب می بخشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم در این، همکاری این مجموعه با اتاق بازرگانی را زمینه ساز شتاب بخشی به توسعه استان دانست و گفت: بر این باوریم که استان فارس به جایگاه و سهم شایسته خود در کشور دست نیافته و این در حالی است که در حوزه های اقتصادی و صادرات انتظارها از استان بیش از شرایط فعلی است.

حسن نوروزی اضافه کرد: هدف همه ما توسعه استان است و در این زمینه نیازمند بهره گیری از ظرفیت های تمام بخش ها هستیم.

وی ادامه داد: موضوع های اقتصادی از محورهای مهم در استان است و با توجه به اینکه ظرفیت ها و قابلیت های ویژه ای در سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی وجود دارد، هم افزایی این 2 بخش می تواند بخش اقتصاد و توسعه ای استان را تقویت کند.

او گفت: حمایت و تقویت تولید و ایجاد شرایط برای تسهیل صادرات از موارد مورد توجه ما برای انجام فعالیت ها در استان فارس است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72688

به "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: مشکل واحدهای تولیدی، بنیانی حل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: مشکل واحدهای تولیدی، بنیانی حل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید