خبرنگاران بازارهای مازندران برای سومین بار در هفته جاری تعطیل شد

به گزارش مجله سرگرمی، ساری-خبرنگاران- بازارهای مازندران برای مقابله با ویروس کرونا، با توافق اتحادیه اصناف و بازاریان با سازمان صمت در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا برای سومین بار در هفته جاری تعطیل شد.

خبرنگاران بازارهای مازندران برای سومین بار در هفته جاری تعطیل شد

به گزارش خبرنگارخبرنگاران، بازارهای استان مازندران به جز عرضه نمایندگان مایحتاج عمومی مردم شامل قصابی ها، مواد پروتئینی، نانوایی و بعضی واحدهای دیگر برای روزهای پنجشنبه و آدینه این هفته (امروز و فردا) تعطیل است.

در هفته جاری بازار استان مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه، سه شنبه تعطیل بود که روزهای پنج شنبه و آدینه جاری نیز به آن اضافه شد و پیش بینی می گردد رویه تعطیلی روزهای فرد بازار در استان حداقل تا خاتمه امسال ادامه یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : تمام واحدهای صنفی در استان باید در راستای دستورالعمل کارگروه مقابله با ویروس کرونا، تعطیلی بازار را رعایت نمایند و این تصمیم برای حفظ سلامت مردم اتخاذ شده است.

حسنیعلی قوانلو در گفت و گو با خبرنگارخبرنگاران اضافه نمود : در هفته جاری بنا بر تعطیلی بازار در روزهای فرد بود که اجرایی شد و برای هفته های آینده نیز متناسب با شرایط استان از لحاظ ویروس کرونا کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه نمود : تمام بازاریان ما ملزم به اجرای این مصوبات هستند و دستگاههای نظارتی نیز موظف به برخورد با متخلفان در این ارتباط شدند و حتی احتمال پلمپ فروشگاههای متخلف در این زمینه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام نمود : تا به امروز بازاریان با آگاهی از شرایط استانی نسبت به ویروس کرونا، همکاری خوبی را برای تعطیلی بازار داشتند و امیدواریم مردم نیز با ماندن در خانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، این برنامه ها را عملیاتی نمایند.

گزارش میدانی خبرنگارخبرنگاران، از بازارهای بعضی شهرهای استان مازندران حاکیست که به دلیل عدم تمکین بعضی بازاریان به مصوبه تعطیلی بازار ، با دستور فرمانداران شهرستان ها خودروهای آتش نشانی با گشت زنی در سطح شهرها با بلندگو تعطیلی بازار را گوشزد می نمایند و نسبت به عدم تمکین این مصوبه نیز اخطارهایی را به متخلفان اعلام می نمایند.

علاوه بر آن در روزهای گذشته ماموران اداره اماکن وابسته به نیروی انتظامی به صورت تلفنی و بعضا حضور تعطیلی بازار را برای امروز و فردا (پنج شنبه و آدینه 22 و 23 اسفندماه) را به بازاریان اعلام کردند.

در استان مازندران بیش از 135 هزار واحد صنفی فعالیت دارند که به طور میانگین به ازاء هر حدود 25 نفر یک واحد صنفی فعال است و این در حالیست که این میانگین در سطح کشور برای هر 34 تا 37 نفر است.

براساس آمار تا به امروز 918 نفر در مازندران به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک هزار و 226 نفر بیمار مشکوک در بیمارستان ها و مراکز درمانی این خطه شمال کشور بستری اند و بیش از 553 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76241

به "خبرنگاران بازارهای مازندران برای سومین بار در هفته جاری تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازارهای مازندران برای سومین بار در هفته جاری تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید