خبرخوش دکتر ستاری برای شرکت های دانش بنیان

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی توسط بانک ها برای شرکت های دانش بنیان در طول سال گذشته اطلاع داد.

خبرخوش دکتر ستاری برای شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سورنا ستاری بعد از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در طول سال های گذشته، حوزه های کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی تغییرات ویژه ای را شاهد بوده که نتیجه آن در این مرکز به خوبی نمایان است.

وی ادامه داد: در این مرکز حتی مهندسان رشته فنی نیز دست به کار شده و شرکت ها و استارتاپ های خود را در حوزه شتابدهی سلامت اداره می نمایند.

کارآفرینی در نگاه مردم آذربایجان شرقی ارزش است

ستاری با اشاره ای به نقش مهم استان در تحقق اقتصاد دانش بنیان گفت: این استان دانشگاه های بسیار خوبی داشته و از سوی دیگر فرهنگ کارآفرینی در آن حاکم بوده و به عبارتی کارآفرینی در نگاه مردم یک ارزش است و این امر در زمینه اقتصاد دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه ها و نیروی انسانی پتانسیل بالایی برای اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند، ما نیز حامی این پتانسیل های انسانی و ایده ها و کالاهای نوآورانه هستیم.

ستاری اظهار امیدواری کرد که سال جاری تعداد شرکت های دانش بنیان و میزان فروش آنها با افزایش چشم گیری روبرو گردد.

شرکت های دانش بنیان مشکل بازار ندارند

وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم ها سبب شده تا بسیاری از شرکت و کارخانه ها با مشکل خرید قطعات روبرو شوند، شرکت های دانش بنیان دست به کار شده و میزان تقاضا از این شرکت ها نیز بسیار افزایش یافته و خوشبختانه مشکل بازار ندارند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه در اقتصاد دانش بنیان اهمیت دارد، پول نیست، گفت: باید بخش خصوصی را وارد عمل کنیم؛ ما نیز در رابطه با تسهیلات کم بهره می توانیم یاری دهنده این شرکت ها باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان فقط به وسیله بانک ها به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته بود که باید به آن یاری های اجرا شده به وسیله صندوق پژوهش و فناوری را اضافه کنیم.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28554

به "خبرخوش دکتر ستاری برای شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرخوش دکتر ستاری برای شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید