حفاران غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل دستگیر شدند

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش مرکزی شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

حفاران غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل دستگیر شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، سرهنگ صابر افضل نیا اظهار کرد: در راستای جلوگیری از دست درازی بعضی سودجویان و سوء استفاده نمایندگان به آثار تاریخی و میراث فرهنگی، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در مکان های تاریخی استان هستند.

او از دستگیری چهار نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در اردبیل اطلاع داد و اضافه کرد: این افراد در حال حفاری میراث فرهنگی و تاریخی در بخش مرکزی اردبیل بودند که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در دام قانون افتادند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل بیان نمود: این افراد پس از دستگیری با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند تا رسیدگی لازم و قانونی به جرائم و تخلفات آن ها انجام گردد.

او از برخورد شدید و قانونی با حفاران و سوء استفاده نمایندگان از میراث فرهنگی اطلاع داد و گفت: با گشت زنی های شبانه روزی اجازه نمی دهیم بعضی افراد اقدام به سودجویی نمایند.

افضل نیا اظهار کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم و انتظار می رود مردم در هر نقطه از استان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با تماس با شماره های 33361200 و 33366978 گزارش دهند تا برخورد لازم و به موقع در این زمینه انجام گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88678

به "حفاران غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاران غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید