دنیا به نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش مجله سرگرمی، ملت های دنیا نظاره گر ناآرامی های مدنی در ایالات متحده در پی مرگ جورج فلوید، سیاهپوست بی دفاع آمریکایی به دست افسر سفیدپوست پلیس هستند.

دنیا به نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، مرگ فلوید در 25 مه امسال میلادی در مینیاپولیس جدیدترین نمونه از مرگ های زنان و مردان سیاهپوست به دست پلیس ایالات متحده است.

این اتفاق باعث شده تا اعتراضات گسترده ای در سراسر آمریکا و سایر کشورهای دنیا برگزار گردد؛ در لندن هزاران تن در حمایت از معترضان آمریکایی تجمع کردند و شعار هیچ عدالتی! هیچ صلحی! سر دادند. مردم همچنین پلاکارت هایی را در دست داشتند که رویشان نوشته بود چند نفر دیگر؟ معترضان همچنین در میدان ترافالگار تجمع کردند، بدون آنکه به قوانین ارائه شده از سوی دولت لندن درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با ویروس کرونا توجه نمایند؛ پلیس هم آنها را متوقف نکرد.

در این تجمع معترضان به سمت سفارت آمریکا در لندن رفتند که پلیس آن را تحت حفاظت قرار داده بود. پلیس لندن از دستگیری 23 تن پس از حمله به افسران اطلاع داد.

در همین حال، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) از آمریکا خواست تا خودش را دچار تفرقه نکند و گفت، پرونده فلوید بسیار جدی است.

معترضان همچنین در دانمارک در مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند و پلاکارت هایی در دست داشتند که رویش نوشته شده بود کشتن سیاهپوستان را متوقف کنید.

سفارت آمریکا در برلین هم روز شنبه با شعار عدالت برای جورج فلوید شاهد اعتراضات بود. مردم در منطقه کرویتسبرگ برلین پلاکارت هایی در دست داشتند که رویش نوشته شده بود سکوت، خشونت است، پلیس را مسئول بدانید و با قتل صورت گرفته توسط افسر پلیس با چه کسی تماس می گیرید؟!

تیتر احساسی روزنامه بیلد آلمان هم روز یکشنبه این بود: این پلیس قاتل، آمریکا را به آتش کشید و تصویری از درک شووین، افسر پلیس چاپ کرد که اکنون از کار اخراج شده و به جرم قتل درجه سه در مرگ فلوید متهم شده است.

ماسیمو گاجی، خبرنگار ارشد روزنامه ایتالیایی کوریر دلاسرا نیز نوشت، واکنش به کشته شدن این سیاهپوست با کشته شدن سیاهپوستان دیگر به دست پلیس متفاوت است. جنبش های سیاهپوستان جدی تری وجود دارد که دیگر درباره مقاومت بدون خشونت، موعظه نمی نمایند. فرمانداری مینه سوتا هشدار داده که گروه های آنارشیست و فزونی جویان سفیدپوست کوشش می نمایند تا به این ناآرامی دامن بزنند.

در چین نیز، اعتراضات با انتقادهای دولت آمریکا از سرکوب اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ تلاقی پیدا نموده است.

هو شیجین، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز توئیت کرد: مقام های آمریکایی حالا شاهد اعتراضات ضد دولتی در کشور خودشان هستند. می خواهم از پلوسی و پامپئو بپرسم آیا پکن باید از اعتراضات در آمریکا حمایت کند، دقیقا همان کاری که آنها در هنگ کنگ می نمایند؟

روسیه نیز مسائل سیستماتیک در حوزه حقوق بشر در ایالات متحده را متهم اصلی دانست و مرگ این سیاهپوست آمریکایی را جدیدترین از سری خشونت پلیس علیه آفریقایی-آمریکایی ها دانست.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: این رویداد نشان داد که پلیس آمریکا اغلب اوقات دست به چنین جرایمی می زند.

در برزیل هم صدها تن در مقابل کاخ دولتی ریودوژانیرو دست به تجمع اعتراضی زدند و به جرایم پلیس برزیل علیه سیاهپوستان اعتراض کردند.

در کانادا، یک اعتراض ضد نژادپرستی به درگیری میان پلیس مونترال و بعضی از معترضان منجر شد. پلیس از گاز اشک آور و اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. معترضان شیشه ها را شکستند و آتش سوزی هایی هم رخ داد.،ایسنا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93366

به "دنیا به نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا به نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید