تمام یخ های قطب جنوب ذوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گفته کارشناسان علمی از سال 1979، میزان یخ ها در دنیا 40 درصد کاهش یافته است و اگر میزان انتشار گازهای گلخانه ای همچنان ادامه یابد، در دهه 2030 تمام یخ های قطب جنوب ذوب می شوند.

تمام یخ های قطب جنوب ذوب می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، براساس آنالیز های اجرا شده انتظار می رود تا سال 2050 درجه حرارت هوا بین 3 تا 5 درجه افزایش یابد.

محققان هشدار می دهند، این افزایش حرارت بیش از 4 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق برآوردهای اجرا شده، در آینده تابستان های خاورمیانه و آفریقا با موج های گرمایی ادامه دار همراه می گردد، خشکسالی هایی با طول چندین دهه و همچنین هوای مملو از گرد و غبار که تحمل چنین شرایطی برای انسان غیرممکن بوده و بسیاری را وادار به مهاجرت خواهد نمود.

دانشمندان می گوید: افزایش درجه هوا نه تنها خاورمیانه و آفریقا بلکه دنیا را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی تحمل گرمای شب را برای افراد غیر ممکن می نماید.

به گفته کارشناسان علمی از سال 1979، میزان یخ ها در دنیا 40 درصد کاهش یافته است و اگر میزان انتشار گازهای گلخانه ای همچنان ادامه یابد، در دهه 2030 تمام یخ های قطب جنوب به آب تبدیل می شوند.

در نتیجه ذوب شدن یخ ها، شهرها و بخش هایی که در ارتفاعی پایینتر از سطح آب دریا قرار دارند با مشکل روبرو خواهند شد.

میزان یخ های قطب جنوب به اندازه ای است که اگر تمام آن ذوب گردد، سطح دریا در سراسر دنیا بیش از شصت متر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیغام/

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16131

به "تمام یخ های قطب جنوب ذوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام یخ های قطب جنوب ذوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید