تخریب بیش از 70 درصدی ابنیه در موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اثر بارش برف بیش از 70 درصد فضاهای جانبی مساکن موزه میراث روستایی شامل سقف طویله ها و تلمبارها تخریب شده است.

تخریب بیش از 70 درصدی ابنیه در موزه میراث روستایی گیلان

شهرود امیرانتخابی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد شرایط ابنیه تاریخی و فرهنگی گیلان در پی بارش برف، اظهار کرد: تا به امروز گزارشی از تخریب ابنیه تاریخی در رودبار، آستانه اشرفیه، تالش، صومعه سرا، آستارا، ماسال، ماسوله در پی بارش برف گزارش نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در رودسر دو مورد تخریب گزارش شده که در داخل بافت ثبتی نبوده است، اضافه نمود: در شهرستان رضوانشهر بنای سردار مقتدر در ارتفاعات رینه حدود 30 درصد تخریب شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین گزارش از سرپرست موزه میراث روستایی سراوان، بر اثر بارش برف بیش از 70 درصد فضاهای جانبی مساکن موزه میراث روستایی شامل سقف طویله ها و تلمبارها تخریب شده است.

امیرانتخابی تاکید نمود: با توجه به اینکه بسیاری از ابنیه و آثار تاریخی در مناطق کوهستانی و صعب العبور است، متعاقبا اطلاع رسانی دقیق تری از تخریب آثار تاریخی صورت می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بیان نمود: میراث فرهنگی بخش هزینه بر دولت است و حتما باید برای مرمت سالیانه ابنیه اعتبار در نظر گرفته گردد، اقلیم گیلان، رطوبت و تخریب آثار تاریخی و فرهنگی، هزینه ها و نگهداشت را چند برابر نموده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69333

به "تخریب بیش از 70 درصدی ابنیه در موزه میراث روستایی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب بیش از 70 درصدی ابنیه در موزه میراث روستایی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید