بلیط هواپیما وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران به یکی از مقاصد محبوب توریستی برای مسافران ایرانی تبدیل شده است و هر ساله شمار قابل توجهی از توریستان ایرانی بلیط هواپیما آنتالیا یا استانبول می خرند و در این شهرهای توریستی برای اقامت خود هتل رزرو می نمایند. اما توریستی و سیر و سفر در ترکیه تنها با خرید بلیط هواپیما استانبول یا آنتالیا به اتمام نمی رسد و گزینه های دیگری نیز هستند که به مسافران یاری می نمایند تا با خرید بلیط هواپیما وان سفر نمایند و از رزرو هتل در کشوری خارجی لذت ببرند. شهر وان در مرز ترکیه و ایران از جمله گزینه هایی است که به توریست ایرانی امکان می دهد تا با صرفه جویی قابل توجه در هزینه های سفر، بلیط هواپیما ترکیه بخرد و با قیمت مناسب هتل رزرو کند و با این حال مهر بازدید از یک کشور خارجی را نیز در پاسپورت خود به ثبت برساند.

بلیط هواپیما وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه

وان بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می باشد. یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است با جمعیتی نزدیک به 361،163 نفر. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی سخن می گویند. این شهر از شمال وغرب به دریاچه وان از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و اِرک و از جنوب به کوه آرتوس چسبیده است. عمده شهرت جهانی این شهر بدلیل وجود گربه های سفید با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به وان کدیسی مشهوراند.

بلیط هواپیما استانبول

برنامه سفر استانبول

✅ بلیط هواپیما آنتالیا

برنامه سفر آنتالیا

فاصله این شهر از شهرستان خوی گذرگاه مرزی رازی در فاصله 75 کیلومتری با شهرستان خوی و در مرز ایران با ترکیه قرار گرفته است. مسافت آن با وان در کشور ترکیه به وسیله بازارچه رازی 120 کیلومتراست بمدت 2 ساعت است. مرز سرو در 35 کیلومتری شهرستان ارومیه یکی از اصلی ترین و نزدیکترین پایانه مرزی به سمت شهر وان می باشد.

خرید بلیط هواپیما استانبول

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا از جاذبه های گردشگری وان بیشتر آشنا شوید.

بلیط هواپیما وان و بازدید از دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان در غرب شهر وان در ترکیه قرار گرفته است. در بخش شمال غربی این دریاچه، کوه سبحان به ارتفاع 4058 متر و در قسمت جنوبی آن، کوههای اختیار شهاب قرار گرفته اند. شکل دریافت دریاچه نمکی وان ناشی از فعالیت های آتشفشانی در سالیان دراز بوده است. آب آن از جویبارهایی که از کوهها سرازیر است، تامین می گردد. این درباچه 120 کیلومتر درازا، 80 کیلومتر پهنا دارد و ژرفای میانگین آن 171 متر است (ژرفترین بخش آن 451 متر است). مساحت وان به 3755 متر مربع می رسد.

بلیط هواپیما وان و بازدید از قلعه وان ترکیه

قلعه وان قلعه ای است برفرازکوه های ساحل شرقی دریاچه وان در ترکیه که امروزه به شکل مخروبه ای با ستونهای بزرگ و دیوارهای سربه فلک کشیده درآمده است. قدمت این قله به قرن 9 قبل از میلاد می رسد.

کلیسای آکدامار

یکی از جاذبه های شهر وان کلیسای آکدامار این شهر است . کلیسای آکدامار کلیسایی است در فاصله 41 کیلومتری جنوب غربی شهر وان که بر روی جزیره آکدامار قرار گرفته است و نام این کلیسا نیز از روی همین جزیره گرفته شده است .

این کلیسا مابین سال های 915 تا 921 میلادی ساخته شده است .در خصوص وجه تسمیه این جزیره روایات فراوان است اما مستدل ترین آن ها این روایت است که دختری بنام تامارا (شاهزاده تامارا یا دختر کشیش اعظم کلیسا) دل به پسری روستایی می بندد و برای اینکه این پسر بتواند خودش را با شنا به جزیره برساند، هر شب آتشی در جزیره روشن می نموده است تا پسر بتواند با شنا خودش را به او برساند. خبر این دیدارهای شبانه به پدر شاهزاده تامارا می رسد و او در یک شب طوفانی آتشی در قایقی روشن نموده و قایق را به امواج دریاچه می سپارد ، پسر بخت برگشته که به دنبال نور قایق شنا می نموده است ، توان از کف داده و در دریا غرق می گردد و لحظات آخر که اسیر دست امواج بوده از سر ناچاری فریاد میزند (آخ تامارااااااااااااااااااا!) و همین اسم بعد ها با تلفظ آختامار (آکدامار) برای نام جزیره و کلیسای موجود در آن استفاده شده و هتلی نیز به همین نام در مرکز شهر موجود است .

گربه های مشهور وان

بدون شک یکی از جاذبه های منحصر به فرد وان، گربه های این شهر است .نژاد گربه وان که اغلب سفید و پشمالو و با رنگ چشم متفاوت (یک چشم آبی و چشم دیگر کهربایی) مطمئنا از نوادر طبیعت است .در خصوص گربه های وان صحبت های بسیاری می گردد که شاید بعضی از آنها اغراق آمیز بنظر برسد . از جمله این که این گربه ها بر خلاف سایر هم نوعان خود که از خیس شدن فراری هستند ، بسیار به آب و آبتنی علاقه مندند، یا اینکه گربه وان تنها جفتی از گربه ها بوده که حضرت نوح آنها را سوار کشتی خود نموده است .

در سال 1999 نسل این گربه رو به انقراض بود و تنها 90 گربه از این نژاد به جامانده بود و دولت ترکیه برای نگه داری و ازدیاد نسل آنها مرکزی تاسیس کرد که به خانه گربه وان (VAN KEDI EVI) مشهور شده و امروزه به یک مرکز توریستی تبدیل شده است .

رزرو هتل مریت وان

هتل مریت وان، در نزدیکی دریاچه وان ترکیه و بسیاری از مهم ترین جاذبه های شهر وان مانند جزیره آکدامار ، قلعه وان و آبشارهای مردایه قرار گرفته است و دسترسی آسان از هتل مریت وان به این اماکن وجود دارد .هتل 4 ستاره مریت وان تنها 8 کیلومتر از مرکز شهر و 5 کیلومتر با فرودگاه وان ترکیه فاصله دارد.

این هتل با نام کامل هتل مریت شاه ماران وان از بهترین هتل های وان ترکیه است .اتاق های هتل مریت وان بسیار زیبا و متفاوت هستند و از بیشتر این اتاقها می توانید منظره دریاچه وان را ببینید .هتل مریت شهر وان دارای 90 اتاق و سوئیت می باشد. اتاقهای هتل دارای خدمات خانه داری است و از تجهیزات اتاقها میتوان به سیستم تهویه مطبوع، حمام شخصی، مینی بار و سشوار اشاره نمود.

امکانات هتل مریت وان شامل 3 رستوران با غذاهای بین المللی، پذیرش شبانه روزی، روزنامه، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور، پذیرش و تحویل سریع، گاوصندوق، انبار بار و چمدان، تهویه، بار، گرمایش، ترانسفر فرودگاه، لباسشویی، خشکشویی، صبحانه در اتاق، اتو کشی، صرافی، خدمات کفش و واکس، خدمات تورها، فکس و کپی، خدمات تهیه بلیط، کرایه اتومبیل و منطقه بدون سیگار می باشد .علاقه مندان میتوانند در رستوران های هتل به صرف خوراکی های اصیل ترکی مشغول شوند.

دسترسی رایگان به اینترنت بی سیم در سراسر هتل مریت شاه ماران وان وجود دارد. پارکینگ خصوصی رایگان نیز در اختیار میهمانان هتل قرار می گیرد. اتاق سیمینار ، حمام آبگرم ، حمام ترکی از دیگر امکانات هتل است .مهمانان همچنین می توانند کباب های مختلف و ترکی را در رستوران آتروس با منظره چشم نواز دریاچه وان میل نمایند.

آدرس :

Edremit Road Km 7,65170 Van, Turkey

شماره تماس :00904323123060
سایت :

www.meritsahmaranotel.com

افرادی که قصد دارند به وسیله هوایی و با خرید بلیط هواپیما تهران وان به ترکیه پرواز نمایند، باید بلیط هواپیما وان خود را به مقصد فرودگاه فرید ملن در شهر وان تهیه نمایند، فرودگاهی که بیشتر برای سفرهای داخلی و سرویس دهی به هواپیماهای مسافربری ملخی و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید بلیط هواپیما ترکیه و رزرو پرواز خارجی بهترین پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشن خبرنگاران می باشد. در اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما خبرنگاران به صورت روزانه تخفیف های ویژه روی مسیرهای خارجی وجود دارد که شما می توانید با نصب و ثبت نام در این اپلیکیشن، از این امکانات ویژه و بعضی ویژگی های دیگر بهره مند شوید.

گردآوری: خدمات بلیط هواپیما خارجی

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: سفرستان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83277

به "بلیط هواپیما وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید