با موافقت نمایندگان؛ ترکیب هیئت نظارت بر اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی تعیین شد

به گزارش مجله سرگرمی، نمایندگان اعضا و شیوه عملکرد هیئت نظارت بر اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی را معین کردند.

با موافقت نمایندگان؛ ترکیب هیئت نظارت بر اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی تعیین شد

به گزارش ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 16 دی) مجلس شورای اسلامی اسلامی و در جریان آنالیز طرح حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده (20) این طرح با 139 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (20) آمده به منظور حسن اجرای این قانون:

الف- هیأت نظارت این قانون با استفاده از امکانات و نیرو های موجود دستگاه های اجرائی به توضیح ذیل تشکیل می شود:

- نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت (مسؤول و دبیر هیأت)

- نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور

- نماینده وزارت جهاد کشاورزی

- نماینده دستگاه مرکزی مرتبط با موضوع (بدون حق رأی)

- نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

- نماینده تشکل حرفه ای صنفی مربوطه با معرفی کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران و همکاری اتاق ایران

- نماینده اتاق ایران و حسب مورد با توجه به موضوع، نماینده اتاق تعاون و یا اتاق اصناف

تبصره- مصوبات این هیأت با تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت لازم الاجراء است.

ب- وظایف هیأت نظارت:

1- هیأت علاوه بر انجام امور محوله در این قانون، در صورت مواجهه با نقض مفاد این قانون، موظف است در مرتبه نخست، اخطار لازم برای اصلاح روند (پایان یا اصلاح قرارداد) را به دستگاه مربوطه موضوع ماده (2) این قانون اعلام و در صورت احراز تخلف و عدم تمکین، مراتب را جهت رسیدگی به انضمام نظر هیأت نظارت به مرجع رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه مرکزی موضوع ماده (2) و یا هیأت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری و در مواردی که موضوع، طبق ماده (22) این قانون دارای عنوان مجرمانه باشد به دادگاه ویژه موضوع ماده (23) این قانون ارجاع دهد.

2- به منظور نظارت مستمر مجلس شورای اسلامی، موارد تخلف احراز شده توسط این هیأت، همراه با کلیه اسناد و مدارک به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

3- هیأت موظف است نتایج نهایی و قطعی شده آنالیز های نظارتی خود را جهت شفافیت بیشتر به وسیله سامانه موضوع ماده (4) این قانون اطلاع رسانی کرده و به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.

4- وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد هیأت موظف است به میزان افزایش عمق ساخت داخل، اشتغال ایجاد شده و یا افزایش صادرات کالا ها و خدمات فراوریی در مشارکت های ایرانی- خارجی توسط دستگاه های موضوع ماده (2) این قانون مشوق های مرتبط با ماده (12) قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 01/02/1394 و ماده (132) قانون مالیات های مستقیم مصوب 3/12/1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی را تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

گفتنی است در بخشی از این ماده آمده بود دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معرفی کمیسیون­های صنایع و معادن و کشاورزی و یک نفر نیز در صورت وجود کمیسیون ویژه ذی ربط با معرفی این کمیسیون با انتخاب صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر اجرای این قانون عضویت داشته باشند که با پیشنهاد غلامرضا کاتب و رأی مثبت نمایندگان این بند از ماده (20) قانون حمایت از کالای ایرانی حذف شد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9680

به "با موافقت نمایندگان؛ ترکیب هیئت نظارت بر اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با موافقت نمایندگان؛ ترکیب هیئت نظارت بر اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید