بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در فریدون شهر برپا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدون شهر از برگزاری بازارچه عرضه صنایع دستی در این شهرستان در حاشیه جشنواره شیره انگورپزی در این شهرستان هم زمان با ایام ولادت رسول اکرم (ص) اطلاع داد.

بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در فریدون شهر برپا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، امروز 22 آبان 1398، محسن محمدی، رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدون شهر گفت: با عنایت به فرارسیدن ایام ولادت رسول اکرم(ص) به دنبال تفاهم ایجادشده میان مسئولان دانشگاه پیغام نور و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فریدون شهر، کوشش کردیم تا برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی که در منازل خود اقدام به فراوری صنایع دستی محلی می نمایند، در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی این بازارچه را برگزار کنیم.

او در مورد سایر برنامه های جنبی این نمایشگاه گفت: یکی از برنامه های جنبی این نمایشگاه و در راستای تحقق شعار نوروزی سال جاری رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر رونق فراوری داخلی، اجرای طرح فروش امانی صنایع دستی و تعویض اجناس خانه های مردم با صنایع دستی بومی و محلی در راستای تحقق طرح خانه ایرانی است.

شهرستان فریدون شهر در محور طبیعی و گردشگری شمال غرب اصفهان و در دامنه های سلسله جبال سترگ زاگرس واقع شده است.

در این شهرستان، اقوامی همچون لر، بختیاری، فارس، گرجی و ارمنی زندگی می نمایند، روی همین اصل این شهرستان، سرزمین پنج قوم نیز نامیده می گردد. با توجه به تنوع اقوام، این شهرستان دارای صنایع دستی و هنرهای سنتی متنوعی است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59491

به "بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در فریدون شهر برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در فریدون شهر برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید