اولین اتفاق خوب پس از ناکامی سه گانه

به گزارش مجله سرگرمی، کشتی گیران امید ایران با کسب یک طلا و چهار برنز به عنوان سومی رقابت های جهانی دست پیدا کردند و به ناکامی های ادامه دار کشتی ایران در رقابت های جهانی خاتمه دادند.

اولین اتفاق خوب پس از ناکامی سه گانه

به گزارش خبرنگاران ، کشتی ایران پس از سه تورنمنت دنیای بالاخره دستش به مدال طلا رسید. پس از رقابت تیم های فرنگی و آزاد بزرگسالان و تیم فرنگی امیدهای ایران در رقابت های دنیای، آزادکاران امید ایران چهارمین تیمی بودند که در هفته های اخیر راهی رقابت های دنیای شدند. چهارمین تیمی که پس از سه ناکامی قبلی در کسب مدال طلا، بالاخره دستش به این مدال زرین رسید و در نهایت هم با پنج مدال به عنوان سومی دنیا دست پیدا کرد که بهترین نتیجه تیمی ایران در چهار تورنمنت اخیر هم هست.

رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال دنیا روزهای 25 تا 27 آبان ماه در شهر بخارست رومانی برگزار گردید و در سرانجام تیم ایران با یک مدال طلای کامران قاسم پور در وزن 86 کیلوگرم و 4 مدال برنز نوید زنگنه، حسین شهبازی، علی شعبانی و امین طاهری در اوزان 74، 92، 97 و 125 کیلوگرم و کسب 105 امتیاز بعنوان سوم دست یافت.

  • پنج پله صعود

    عنوان سومی تیم ایران در این رقابت ها علاوه بر اینکه سرانجامی بود بر ناکامی های پشت سر هم کشتی در میادین دنیای، عنوان قبلی همین تیم را هم پنج پله بهتر کرد. آزاد کاران زیر 23 سال ایران در دوره گذشته این رقابت ها به عنوانی بهتر از هشتمی دست پیدا نکرده بودند اما در این دوره با عملکرد خوبشان توانستند روی سکو بروند و به عنوان سومی دست پیدا نمایند.

    • مدال های از دست رفته

      کشتی گیران ایران در دو وزن 61 و 56 کیلوگرم هم شانس زیادی برای رسیدن به مدال داشتند اما کشتی گیران ایران در هردو وزن به عنوانی بهتر از پنجمی نرسیدند. ایمان صادقی و مرتضی قیاسی هر دو با شکست حریفانشان به نیمه نهایی رسیدند. با این حال صادقی به شکست برابر حریف آمریکایی از رسیدن به فینال باز ماند.

      قیاسی اما در نیمه نهایی به حرف نامداری خورد. ری هیگوچی کشتی گیر جوان ژاپنی که مدال نقره المپیک را در وزن 57 را در کارنامه داشت. قیاسی با این حال تا ثانیه های سرانجامی از حریف پیش بود اما در نهایت با نتیجه 4 بر 4 مغلوب حریف شد و مانند صادقی به رده بندی رفت.

      هردو کشتی گیر ایران در رده بندی هم بازنده شدند تا به عنوانی بهتر از پنجمی دست پیدا ننمایند.

      ساده ترین برنز

      در وزن 74 کیلوگرم نوید زنگنه پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ماکسیم واسیلی اوگلو از رومانی با نتیجه 4 بر 3 (ضربه فنی) بازنده شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. زنگنه در این گروه با توجه به حاضر نشدن اسماعیل عبداله یف از آذربایجان برنده میدان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در این دیدار آندرانیک جبرئیلیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به این ترتیب با تنها یک پیروزی صاحب مدال برنز شد.

      تنها طلایی کشتی در چهار تورنمنت اخیر

      در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد لارس شافله از آلمان گذشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قاسم پور در این مرحله گانخویاگ گانباتار از مغعولستان را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار سرانجامی آرتور نایفونوف از روسیه را با نتیجه 4 بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

      رده بندی تیمی رقابت های امید قهرمانی دنیا:

      : 1 روسیه 181 امتیاز 2- گرجستان 108 امتیاز 3- ایران 105 امتیاز 4- ژاپن 93 امتیاز 5- آمریکا 92 امتیاز 6- اوکراین 70 امتیاز 7- آذربایجان 62 امتیاز 8- رومانی 52 امتیاز 9- ترکیه 43 امتیاز 10- هند 42 امتیاز

      5، 2

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6671

به "اولین اتفاق خوب پس از ناکامی سه گانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اتفاق خوب پس از ناکامی سه گانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید