اندازه گیری دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت

به گزارش مجله سرگرمی، شاید سال ها پیش موقع خوردن و نوشیدن خیلی در پی دانستن انرژی غذاها نبودیم؛ واقعیت این است که هیچ وقت در طول تاریخ، مواد خوراکی با تنوع و مقدار امروز در دسترس بشر نبوده است.

اندازه گیری دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت

حالا اما با رنگارنگ شدن خوراکی ها، معضل چاقی به فهرست بلندبالای انسان امروز افزوده شده است. دانستن این که هر خوراکی و نوشیدنی چه مقدار انرژی دارد، در چند سال اخیر برای بیشتر ما که نگران اضافه وزن مان هستیم مهم شده است.

این در حالی است که شاید پیش تر، کالری مواد غذایی مختلف فقط برای ورزشکاران مهم بود. اما حالا ناچاریم به میزان کالری نوشته شده روی بسته بندی های مواد غذایی بیشتر از قبل دقت کنیم.

میزان انرژی هر ماده غذایی و انواع نوشیدنی ها با دستگاه های کالری متر اندازه گیری می گردد که دقت و ایمنی در ساخت این دستگاه ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

در این رابطه شرکت دانش بنیان مهندسی پیشرو اندیشه صنعت با در نظر دریافت لزوم تهیه کالری مترهای دقیق و کاربردی در صنایع مختلف، به طراحی و فراوری بومی این دستگاه ها اقدام نموده و اکنون کالری مترهای متنوعی را راهی بازار نموده است.

با این حال کالری متر تنها محصول این شرکت نیست و آنها با سابقه 22 ساله در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی توانسته اند بسیاری از احتیاجهای مرتبط با ساخت دستگاه های سنجشی مختلف در این حوزه را به یاری متخصصان ایرانی پاسخ بدهند.

دکتر محمد مهدی درویشی، مدیرعامل شرکت مهندسی پیشرو اندیشه صنعت درباره ماجرای تشکیل این شرکت دانش بنیان به جام جم می گوید: وقتی دوره کارآموزی مقطع کارشناسی را در آکادمی ملی بهره وری انرژی ایران می گذراندم، در تست کولرهای گازی متوجه شدم جزئیات زیادی وجود دارد که از دید کارشناسان مغفول مانده و در تست ها آنالیز نمی گردد. در آن موقع دکتر عبدالرضا کرباسچی مدیرعامل وقت سازمان بهره وری انرژی بود و من این فرصت را داشتم که بتوانم خطاها و مواردی که از تست ها جا مانده را به ایشان اعلام کنم. دکتر کرباسچی هم به این موارد توجه نشان داد و استقبال کرد. دو سال بعد من به عنوان مسئول همان آزمایشگاه انتخاب شدم. در سال 83 که دانشجوی کارشناسی ارشد شدم شرکتی را ثبت کردم که در زمینه تجهیزات تست خدماتی را ارائه می کرد. شرکت ما در سال 96 دانش بنیان شد و اکنون با دو دهه تجربه در زمینه ساخت تجهیزات تست به فراوری و عرضه این محصولات ادامه می دهد.

کاربردهای کالری متر در یک نگاه

1- سنجش انرژی انواع سوخت ها

کالری متر از محصولات شرکت پیشرو اندیشه صنعت است که برای اندازه گیری انرژی مواد مختلف به کار می رود. این محصول می تواند انرژی مواد را در حالت های گاز، جامد و مایع بسنجد و از این رو در صنایع مرتبط با سوخت مثل نفت و بنزین و زغال سنگ مواد منفجره کاربرد دارد.

2- سنجش انرژی فراوریی از زباله ها

در بسیاری از کشورها که زباله سوزی برای فراوری انرژی مرسوم است، کالری متر می تواند برای اندازه گیری انرژی فراوری شده در زباله ها به کار برود. در شرایط کنونی کشور ما کم کم احتیاج به استفاده از این روش برای بهره وری از زباله ها احساس می گردد و کالری متر می تواند احتیاج کشور را در این حوزه تامین کند.

3- سنجش انرژی مواد غذایی

اندازه گیری انرژی مواد غذایی و اعلام آن به مصرف نماینده از مسئولیت های کارخانه های فراورینماینده مواد خوراکی است که گاهی به شکل غیردقیق و با محاسبات نظری به دست می آید. در حالی که استفاده از کالری متر می تواند عدد دقیق انرژی که با خوردن آن محصول غذایی به دست می آید را اعلام کند.

خدمات پیشرو اندیشه صنعت

این شرکت یکی از عظیم ترین فراورینمایندگان محصولات صنعتی، آزمایشگاهی و خدمات فنی و مهندسی در ایران است.

طراحی و ساخت تردمیل های حیوانی، چرخ آزاد حیوانی، هیدرودینامیک و انتقال حرارت نانوسیال در میکروکانال ها، انتقال حرارت نانوسیال در ماکروکانال ها، دوزینگ پمپ های فوق دقیق، تست نفوذ ژل به چاه های نفتی، تست کشش و خزش الیاف پلیمری، تست خستگی جایگاه پژو، تست استحکام جایگاه رایانه صنعت، نمونه بردار (سمپلر) خط 12 فولاد مبارکه، اندازه گیری اصطکاک زانو، هسته گیر خرما، خمیر خرما، ترک زن فندق، فندق شکن، گردوشکن، تخمه شکن، بادام شکن، خندان کن پسته و ... بخشی از دستگاه های ساخته شده این شرکت است که بسیاری از آنها در سازمان ثبت اختراعات ایران ثبت شده و دارای تاییدیه از مراکز معتبر علمی ایران است.

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی آموزشی دانشگاهی از جمله آزمایشگاه مکانیک سیالات، مقاومت مصالح، دینامیک و ارتعاشات، ترمودینامیک، انتقال حرارت، بتن، مکانیک خاک و ... از فعالیت های این مجموعه است.

چالش پیش رو ناآشنا بودن مردم با فرهنگ خرید

مدیرعامل شرکت پیشرو اندیشه صنعت می گوید: یکی از جدی ترین معضلاتی که در کار ما وجود دارد برخورد غیر حرفه ای با مسأله آزمایش های پس از فراوری محصولات است. در واقع شاید همین معضل باشد که علت اختلاف کیفیت محصولات ایرانی با نمونه های خارجی را ایجاد می نماید. زیرا که بی توجهی به آزمون های بعد از فراوری محصول باعث می گردد گاهی محصول حداقل ویژگی های لازم برای ارائه در بازار را نداشته باشد و بعد از عرضه، نوعی بدبینی را هم درباره فراوریات داخل ایجاد نمایند. متاسفانه برخی از فراوری نماینده ها احساس می نمایند هزینه آزمایشگاه تست هزینه ای تحمیلی است و خیلی وقت ها از ما می خواهند سفارشی و بدون آنالیز های لازم، کار را انجام بدهیم تا بتوانند زودتر مدارک لازم را به سازمان استاندارد ارائه نمایند. این نشان می دهد درک درستی از تاثیر فرآیند تست و عیب یابی محصولات ندارند و نمی دانند این کار تا چه حد می تواند در ارتقای کیفیت محصول شان اثرگذار باشد. البته این نگاه در فرهنگ کشور ما نیز به طور کلی وجود دارد.

شاهد این ادعا همان افرادی هستند که بدون درنظردریافت مهر استاندارد و پروانه بهداشت و پروانه وزارت صنعت، صرفا به دلیل ارزان بودن برخی از کالاها محصولی را می خرند و ممکن است با محصولی بی کیفیت و با عمر کوتاه روبه رو شوند. فرهنگ سازی در این زمینه به آموزش های پایه ای احتیاج دارد که آموزش و پرورش می تواند متولی آن باشد.

ما در مدارس آموزش های زیادی می بینیم، اما هیچ وقت درباره روش های خریدکردن و لزوم توجه به استانداردهای لازم در هنگام خرید محصولات مختلف آموزشی نمی بینیم و همین باعث شده است امروزه تقاضای محصول با کیفیت برایمان جدی نباشد و فراورینمایندگان نیز دغدغه تهیه و ساخت کالای با کیفیت و مرغوب را نداشته باشند.

مزیت های تجهیزات پیشرو اندیشه صنعت

دقت بالا

دقت تجهیزات تست شرکت پیشرو اندیشه صنعت یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است. زیرا این محصولات بر اساس استانداردهای معتبر در دنیا ساخته می شوند.

ایمنی

ترکیب تجربه و دانش باعث شده است تا این تجهیزات ایمنی بسیار بالایی داشته باشد و در مواردی که دستگاه های مختلف در فشار بالا قرار می گیرند صدمه نبینند و برای محیط اطراف شان هم خطرساز نباشند.

قیمت رقابتی

به دلیل استفاده از دانش بومی و قطعاتی که اغلب ایرانی هستند، هزینه تهیه تجهیزات در مقایسه با نمونه های خارجی آنها بسیار پایین آمده و خدمات پس از فروش هم برای آن ارائه می گردد.

راه های ارتباط با شرکت مهندسی پیشرو اندیشه صنعت

تماس:

09021213131

02176781078

آدرس: تهران، عظیمراه اشرفی اصفهانی، خیابان تختی، خیابان امام رضا (ع)، کوچه سوم شرقی، مجتمع میلاد، لاله3، واحد 5

سایت: www.pasmfg.com

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145660

به "اندازه گیری دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گیری دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید