امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه تکنولوژی ارج

به گزارش مجله سرگرمی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه تکنولوژی ارج (ارج زاد) در حوزه فناوری و کاربردی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه تکنولوژی ارج

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این تفاهمنامه در راستای اجرای نقشه علمی کشور و تعامل بیشتر میان بخش های تخصصی، همچنین استفاده از ظرفیت های موجود در فناوری های جدید و با هدف ایجاد تعامل ، همفکری و هم افزایی در چارچوب کاربردی سازی پژوهش ها امضا شد.

موضوع تفاهم نامه، همکاری در قالب ارائه خدمات مشاوره، آموزشی و مربی گری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور کارآفرینی و تجاری سازی است و از جمله زمینه های این همکاری می توان به آنالیز پیشنهادات مربوط به ایده های نوآورانه و فناورانه و با محوریت کارآفرینی خلاق در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک با محوریت کارآفرینی خلاق در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و تبادل اطلاعات و معرفی موارد همکاری به وسیله تارنمای رسمی در مدت زمان تفاهمنامه اشاره نمود.

آرتین شاه نظری مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه تکنولوژی ارج پس از امضای این تفاهمنامه گفت: این شرکت میراث دار صنایع در کشور است و تمایل داریم که به عنوان نخستین شرکت در راستای توسعه تکنولوژی با سازمان میراث فرهنگی همکاری داشته باشیم.

او اضافه کرد: هرکالا و کسب وکاری که در سطح کشور ایجاد می گردد براساس پیشرفت یک میراثی به وجود آمده که آن میراث نیز باعث ایجاد فرهنگ بوده است در نتیجه میراث فرهنگی بهترین مجموعه برای انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای یایجاد بستر فرهنگ استفاده از صنایع و تکنولوژی های جدید است به عبارت دیگر فرهنگ به مثابه پشتوانه برای فراوری کالایی باشد که به بهانه تکیه به آن فرهنگ کالا متعلق به آن است.

در ادامه علیرضا قلی نژاد پیربازاری، معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: صنایع کشور برای نخستین بار می خواهند به فرهنگ تاریخی کشور تکیه نمایند تا بتوانند نیازهای واقعی را بشناسند و متناسب با فهم و فرهنگ استفاده مردم این سرزمین محصولات خود را فراوری نمایند و با تکیه بر جریان های جدید کارآفرینی فضایی را به وجود بیاورند که بتواند دامنه فعالیت را توسعه بدهد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5165

به "امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه تکنولوژی ارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه تکنولوژی ارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید