امضای تفاهم نامه به منظور توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی تفاهم نامه مشترک مرکز نوآوری تعاون، میان سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و پارک علم و فناوری استان به منظور توسعه هر چه بیشتر شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضاء رسید.

امضای تفاهم نامه به منظور توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور در آذربایجان شرقی

محمد کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: امید است بتوانیم با این بسترسازی مناسب، زمینه توسعه تعاونی های دانش بنیان و مجموعه های غیر تعاونی دانش بنیان را فراهم کنیم.

وی با بیان این که حمایت از مجموعه های دانش بنیان در اولویت های اصلی ما قرار گرفته است، بیان کرد: به دنبال شکل گیری مرکز نوآوری و رشد توسعه تعاون در استان هایی بودیم که فضای کسب و کار مناسبی دارند تا بتوانند به منظور تامین در بخش تعاون، نوآوری را توسعه دهند.

وی ادامه داد: این موضوع منجر به این می گردد که مجموعه های سنتی بتواند از ظرفیت های استارتاپ ها و تعاونی های دانش بنیان در جهت بهره وری مجموعه شان استفاده نمایند.

کبیری اظهار داشت: تفاهم نامه ای را در سطح ملی در راستای یک وی سی با همکاری صندوق های پژوهش و فناوی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تشکیل شده است تا بتوانیم از شرکت های تعاونی دانش بنیان به صورت ویژه حمایت کنیم؛ این موضوع را نیز در سطح استانی حمایت نموده و پیگیر هستیم.

وی متذکر شد: تا حدود یک میلیارد تومان به وسیله صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای آرندی مجموعه هایی که در قالب تعاونی فعالیت می نمایند ضمانت نامه بدون وثیقه ملکی صادر می کنیم؛ همچنین تعاونی های بدون آرندی که به دنبال توسعه هستند نیز می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه ای که امروز امضا می گردد، بتوانیم این خروجی و خدماتی که در سطح ملی تفاهم نامه آماده و امضا شده در اختیار قرار دهیم؛ از سویی نیز خدمات ویژه ای را در قالب بسته هایی که در صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون که به عاملیت صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی در آمده است، بتوانیم در اختیار تعاونی های دانش بنیان و استارت آپ هایی که خروجی آن ها تعاونی خواهد بود، قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با بیان این که امیدواریم این تفاهم نامه سه جانبه راهگشایی برای فعالیت های بیشتر باشد، متذکر شد: بیکاری برای کشور تهدید است نه تحریم. لذا وجود چنین مراکز از ضروریات کشور بوده و امیدواریم این اقدام بخشی از این خلا را پوشش دهد.

جعفر محسنی درآیین امضای تفاهم نامه مرکزی نوآوری تعاون، اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری در مرز دانش بوده و پیشرو در این حوزه است.

وی با بیان این که سازمان جهاد دانشگاهی استان در حوزه فناوری انرژی های نو به خصوص انرژی خورشیدی اقدامات موثری انجام داده است، گفت: گفت: با سرمایه گذاری کشور خارجی در صدد راه اندازی کارخانه فراوری سلول خورشیدی هستیم.

وی گفت: در حوزه درمان نیز در استان فعالیت های موثری را انجام دادیم و بخشی از فعالیت ما روی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی است.

رییس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی گفت: تفاهم نامه مرکز نوآوری تعاون مابین سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و پارک علم و فناوری استان در راستای توسعه فناوری شرکت های تعاونی و دانش بنیان منعقد شده است.

نجف قراچورلو در آیین امضای تفاهم نامه مرکز نوآوری تعاون، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این پژوهشکده و معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی یکی از ساختارهای وابسته به جهاد دانشگاهی است که این پژوهشکده ملی زیر نظر سازمان جهاد دانشگاهی استان فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: این پژوهشکده، در قالب سه گروه مدیریت توسعه، جامعه شناسی توسعه و برنامه ریزی منطقه ای که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی هستند، فعالیت می نماید.

وی اظهار داشت: این پژوهشکده می تواند بازوی اجرایی خوبی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان و فناوری از لحاظ مدیریت کسب و کار و دوره های فنی مرتبط باشد و همچنین مشاوره های لازم در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار را ارائه می نماید.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری در راستای حمایت و ترویج از فعالیت های نوآورانه، فناورانه و توسعه اقتصاد دانش بنیان از سال 81 فعالیت خود را شروع نموده است.

محمدیاری ادامه داد: تا به امروز حدود 508 واحد فناور را حمایت و تکنولوژی های مربوط به واحدها را وارد بازار کار نموده ایم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 200 واحد فناور در این مجموعه مستقر هستند و همچنین از لحاظ توسعه استانی 11 مرکز نوآوری و رشد در تبریز و شهرستان های استان وجود دارد.

وی ادامه داد: سه مرکز نوآوری با همکاری دانشگاه پیغام نور استان از دو سال پیش ایجاد شده و خوشبختانه بحث انتقال تکنولوژی با تراکتور سازی را نیز انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه صرفا بحث اقتصادی مطرح نیست و خدمات دیگری نیز برای توسعه تعاونی های دانش بنیان ارائه می کنیم، اظهار داشت: اخیرا صندوق پژوهش فناوری ارس با مشارکت پارک علم و فناوری استان تاسیس شده است و بسته به نوع فعالیت، تسهیلات لازم به واحدها اعطا می گردد.

محمدیاری با بیان این که دپارتمان بازاریابی خوبی را در داخل کشور فعال نموده ایم، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح ایجاد هاب فراوری و صادرات محصولات دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ارس عملیاتی شده و بحث صادرات کالاهای دانش بنیان کل کشور را پیش می بریم.

در انتها این مراسم معاون وزیر تعاون 5 طرح دانش بنیان را افتتاح کرد.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64285

به "امضای تفاهم نامه به منظور توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه به منظور توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید